به گزارش خبرنگارایرنا،مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در نشست خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل موسوم به پنجره واحد افزود : حدود 90 درصد از مشکل مربوط به سرمایه گذاری ها در استان اردبیل به لحاظ عدم استفاده از مشاوران مکان یابی و نیز مشاوران مالی است.
وی با بیان اینکه استفاده از نظر مشاوران مکان یابی به معنی تعیین شهرستان محل سرمایه گذاری ازسوی این مشاوران نیست، اظهار کرد: مشاوران بطور صرف زمین مناسب از هر لحاظ را برای سرمایه گذاری درشهرستانی که خود سرمایه گذار علاقه مند به احداث واحد صنعتی و تولیدی در آن است شناسایی و تعیین می کنند.
وی افزود: مشاوران مکان یابی زمین های مناسب را برای ساخت واحد تولیدی از جهات گوناگون و دارا بودن ملزوماتی مانند آب ؛ برق ؛ راه ارتباطی ؛ گاز و نداشتن مغایرت با مسایل محیط زیستی شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می کنند.
وی ادامه داد: همانگونه که در مسایل مربوط به دعاوی قضایی استفاده از وکیل برای طرفین دعوا الزامی می باشد بهره گیری از مشاوران ذیصلاح در ارتباط با یافتن مکان مناسب سرمایه گذاری و نیز رتق و فتق مسایل مالی از بروز مشکل در آینده جلوگیری می کند.
خدابخش افزود: سرمایه گذران باید قبل از هر اقدامی در پی یافتن مشاور مکان یابی باشند که تمام مسایل و ملزومات مربوط به مکان ساخت واحد تولیدی وصنعتی را استخراج و به شکل یک گزارش مستند به آنها و نشست پنجره واحد ارایه دهند.
او گفت : دولت برای پیشگیری از مشکل برای سرمایه گذاران در شهرهای گوناگون ، شهرک های صنعتی را تعریف و احداث کرده اما عده ای از سرمایه گذاران به خاطر ارزانی زمین در خارج از محدوده این شهرک ها اقدام به عملیات احداث واحد تولیدی می کنند و این درحالی است که بسیاری از آنها ازمشاوران مکان یابی نیز بهره نمی گیرند و بطور قطع در ادامه این راه دچار انواع مشکل ها می شوند.
وی افزود: در بسیاری از استانها اکنون شهرک های مختلف مانند شهرک مرغداری ، گاوداری ، گل و گیاه و ... تعریف شده است که چنین ضوابطی در آنها وجود ندارد و افراد علاقه مند ، سرمایه گذاری هایشان رادر آن مکان ها انجام می دهند.
به گزارش خبرنگارایرناف دراین نشست تعدادی از صاحبان سرمایه و نمایندگان بخش خصوصی مشکلات خود را در ارتباط باسرمایه گذاری مطرح و پاسخ ها و راهنمایی های لازم را از استاندار اردبیل و سایر مدیران ذیربط دریافت نمودند.
در استان اردبیل تاکنون 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.