استاندار اردبیل از پرداخت تسهیلات با نرخ سود 9 درصد برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید پوشاک زنان در مناطق روستایی استان اردبیل خبر داد
.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: در ترویج و توسعه استفاده از کودهای ارگانیک باید جهاد کشاورزی زمینه آگاهی زارعان و ترویج استفاده از این کود طبیعی را به خوبی فراهم کنند تا در تولید محصولات مختلف زمینه توانمندسازی تولید محصولات کشاورزی بیش از گذشته فراهم آید.
وی به تفاهمنامه اخیر با مسئولان کشوری در راه‌اندازی کارگاه‌های تولید پوشاک در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید پنبه در استان که مواد اولیه پوشاک محسوب می‌شود ما در تهران تفاهمنامه‌ای را امضا کردیم تا بر اساس آن در مناطق روستایی 20 کارگاه تولید پوشاک زنانه راه‌اندازی کنیم که در هر یک از این کارگاه‌ها 60 نفر مشغول فعالیت خواهند بود.
وی بیان کرد: ما در کنار تولید به بحث طراحی، دوخت و بازاریابی و همچنین تبلیغ و بسته‌بندی محصولات در این طرح توجه خواهیم کرد و علاوه بر راه اندازی کارگاه‌ها در مناطق روستایی یک شرکتی در مرکز استان کارهای حمایتی و هدایتی را انجام می‌دهند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه علاوه بر کارگاه استانی در مرکز کشور نیز یک شرکت پشتیبان فعالیت خواهد کرد که این شرکت متعلق به انجمن پوشاک ایران خواهد بود، گفت: ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این راستا در استان اردبیل بیش از  یک هزار و 370 نفر خواهد بود.
خدابخش یادآور شد: قرار شده است انجمن پوشاک ایران محصولات تولید شده را با کیفیت مناسب و بسته‌بندی و طراحی شایسته خریداری کرده و نسبت به عرضه بازار اقدام کند‌، افزود: در این زمینه در مناطق روستایی تحول خوبی را در حوزه اشتغال شاهد خواهیم بود که فعالان این کارگاه‌ها می‌توانند از مزایای مختلف به ویژه دریافت تسهیلات با نرخ سود 9 درصد استفاده کرده و ما نیز 9 درصد مابقی نرخ سود تسهیلات را از طریق کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت خواهیم کرد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم 70 میلیارد تسهیلات با تفاهمنامه امضا شده با بانک کشاورزی پرداخت شود و شهرک‌های صنعتی نیز در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان کار حمایت و پشتیبانی را انجام دهند.
استاندار اردبیل به تولید فرش در منطقه خلخال توسط یک سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح نیز که زمینی در خلخال با حمایت فنی و حرفه‌ای در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد تا با اعطای دار قالی به روستاییان و تامین مواد اولیه تولید فرش مورد توجه قرار گیرد تا به تولیدکنندگان دستمزد و حق و حقوق از بابت بیمه پرداخت شود.
خدابخش تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام در خلخال نیز زمینه اشتغال هزار و 200 نفر در حوزه تولید فرش فراهم آید.
وی اصلی‌ترین بخش در هر دو حوزه را توانمندی برای عرضه و فروش محصولات اعلام کرد  و گفت: امیدواریم در استان کلینیک‌هایی راه‌اندازی شود تا صاحبان واحدهای تولیدی با استفاده از توان این کلینیک‌ها بتوانند از تسهیلات اشتغال به شکل مناسب و واقع بینانه بهره برده و بنگاه‌های اقتصادی خود را توانمند کنند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل از واحدهای تولیدی خواست تا با گرفتن مشاوره از متخصصان و ظرفیت کلینک‌های مدیریت اجرای پروژه‌ها متقاضی برخورداری از تسهیلات بوده و در کنار آن زمینه حرکت صحیح را در عرصه تولید و اشتغال فراهم کنند.
خدابخش به موضوع استاندارد محصولات تولیدی و تمامی خدمات ارائه شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم همه این فعالیت‌ها در حوزه اشتغال و کارآفرینی بر اساس استانداردهای تعیین شده به سرانجام برسد.
وی از راه‌اندازی اولین شرکت تولید و عرضه گیاهان دارویی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در استان اردبیل 450 گونه گیاهان دارویی وجود دارد ما باید درصدد استفاده از زنجیره تولید و عرضه مناسب در این حوزه باشیم که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نسبت به راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نظیر ادکلن‌سازی و عطر و لوازم گران قیمت آرایشی با سود و ارزش افزوده بیشتر اقدام کنند که در این زمینه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی باید به راه‌اندازی سایت‌ها و مجموعه‌های تولید و فرآوری گیاهان دارویی بیشتر توجه کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.