رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با اشاره به ضرورت شتاب گیری روند پرداخت تسهیلات رونق تولید تا پایان سال، گفت: در 5 ماهه امسال بانک‌های عامل تنها چهار مورد پرداختی تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را انجام دادند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در سامانه بهین‌یاب 188 مورد متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید شدند که 121 مورد از این تعداد به تایید رسیده و در کمیته کارشناسی مصوب شده است. 
وی با بیان اینکه 86 طرح از این تعداد متقاضی سرمایه در گردش و 53 مورد طرح متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در ردیف طرح‌های بالای 60 درصد هستند گفت: ما با معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌ها در تلاش هستیم تا به سرعت پرداخت تسهیلات انجام شود که بانک‌ها در این زمینه باید کمک کار ما باشند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل یادآور شد: تاکنون چهار مورد تسهیلات در پنج ماهه امسال از سوی بانک‌ها پرداخت شده که سه مورد مربوط به بانک ملی و یک مورد مربوط به بانک سپه است. 
عاملی با بیان اینکه تلاش می‌شود در هفت ماهه باقی مانده از سال روند پرداخت تسهیلات رونق تولید یک رود شتاب‌آلود به خود بگیرد، گفت: امیدواریم با پایین آمدن نرخ سود تسهیلات و ابلاغیه جدید بانک مرکزی زمینه بهره‌مندی صاحبان تولید از تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی فراهم آید. 
وی با بیان اینکه 12 مورد بانک این تعداد تسهیلات را پرداخت کردند، گفت: به هیچ وجه آمار ارائه شده قابل قبول نیست و از بانک‌ها انتظار می‌رود در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال روند را تسهیل کنند. 
در ادامه این جلسه مدیران برخی از بانک‌های عامل از روند  پرداخت تسهیلات گزارشی ارائه کرده و عمدتا مشکل اصلی را در پرداخت نشدن تسهیلات تکراری بودن طرح‌ها عدم توجیه اقتصادی آنها و همچنین دیر ابلاغ شدن روند قانونی پرداخت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید در سال جاری و از تیر ماه امسال اعلام کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.