به گزارش ایرنا ، داریوش لطیفی روز شنبه در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران استان افزود: این تعداد که 10 درصد جمعیت دانشجویی استان را تشکیل می دهند در 21 مرکز دانشگاهی این واحد مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه برای بیش از یک هزار و 600 مدرس در استان کد تدریس صادر شده اظهار کرد: در دیگر دانشگاههای استان بطور میانگین برای هر 28 نفر یک استاد وجود دارد این در حالی است که در دانشگاه جامع علمی - کاربردی برای هر 10دانشجو یک مدرس و استاد وجود دارد.
وی بیان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته ثبت نام در مراکز دانشگاهی - علمی کاربردی در استان زودتر از سایر دانشگاهها آغاز شده بود به طوری که ثبت نام در مقطع تحصیلی کاردانی پایان یافته و امروز در صورت عدم تمدید ثبت نام در مقطع کارشناسی نیز پایان می یابد.
وی از انعقاد تفاهمنامه همکاری با عنوان توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان بین دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
او اضافه کرد: انعقاد این تفاهم نامه به همکاری در توسعه و اجرای طرح های آموزشی با محوریت کارآفرینی و اشتغال زایی منجر می شود و استفاده از ظرفیت های آموزشی طرفین برای نیل به اهداف مشترک ، مرتفع کردن معضلات و چالش های طرفین و همچنین تهیه منابع آموزشی به صورت مشترک از موضوعات این تفاهم نامه است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش های تخصصی و مهارتی مورد نیاز دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه محقق اردبیلی در قالب تک پودمان های تخصصی در این طرح مد نظر است، ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه تمهیدات لازم برای بازدیدهای آموزشی برای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی از محیط های واقعی کار در مراکز علمی - کاربردی برنامه ریزی شده است.
لطیفی با بیان اینکه بر اساس مطالعات مراکزی که مسوولیت آن بر عهده عضو هیات علمی دانشگاهها بوده اصولا موفق عمل کرده گفت: حضور اعضای هیات علمی دانشگاه برای تصدی ریاست مراکز علمی - کاربردی از جمله تعهدات دانشگاه محقق اردبیلی در این تفاهم نامه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان اردبیل احصای مشاغل موجود در استان، ایجاد شورای آموزشی و پژوهشی در مراکز دانشگاهی علمی - کاربردی ، تشکیل کمیته کارآفرینی ، ایجاد دفاتر کار آفرینی و تاسیس کلینگ کار آفرینی را از جمله اقدامات انجام شده این واحد ذکر کرد.
وی مهارت آموزی و کار آفرینی را از مهم ترین علل تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و افزود: دانشگاه جامع علمی - کاربردی قصد تولید مدرک ندارد و ما درصدد توسعه تحصیلات تکمیلی نیستیم تا به رشد سرطانی آموزش در کشور کمک شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی - کاربردی متولی آموزش‌ های مهارتی و مکمل دانشگاههای نظری است و دانشگاه نسل سوم به حساب می‌آید که بسترساز فعالیت ‌های آموزشی برای صاحبان صنایع و مشاغل است.
وی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه باید حداقل 30 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه جامع - علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی تحصیل کنند تا ضمن غلبه بر معضل اشتغال شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.
وی یکی از اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی را در سال جاری ارتقای سطح کیفی اعلام کرد و گفت: بر همین اساس دانشجویان خوب و نخبه ای امسال در مراکز دانشگاهی ثبت نام کرده اند.
وی بیان کرد: بسیاری از مراکز دانشگاهی ما قوی هستند و پیشنهاد می شود مراکزی که نمی توانند خود را به این حد برسانند با حفظ ماموریت به صورت مدیریت مشترک با دیگر مراکز اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه همه دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان بومی هستند، خواستار حمایت همه مسوولان از این واحد دانشگاهی شد و گفت: تاثیر مستقیم در اشتغال افراد بیکار استان دارد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.