به گزارش ایرنا ، در این مراسم مذهبی که عصر پنجشنبه در محل حسینیه شهدای گمنام خلخال برگزار شد شرکت کنندگان به یاد دعای عرفه امام حسین (ع) و یاران آن حضرت در صحرای عرفات دعای عرفه را زمزمه کردند.
در مراسم دعای عرفه قاریان و مداحان خلخالی همراه با شرکت کنندگان در مراسم دست به دعا و نیایش برداشته و یکصدا با چشمان اشکبار دعای بندگی و طلب بخشش خواندند.
حجت الاسلام سید محسن محسنی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال در این آئین با بیان اهمیت شب و روز عرفه افزود: از غروب شب هشت ذی الحجه تا غروب عرفه ، فرصت مناسبی برای بندگان خداوند به ویژه جاماندگان از شب قدر در جهت بهره مندی از مغرفت الهی است تا با دعا و نیایش برای جمع آوری توشه آخرت با معبود خویش مشغول شوند.
وی گفت: در روز عرفه و در روزی که به نام نیایش در کشورمان نامگذاری شده دستان همه به سوی پروردگار عالم بلند شده تا از باران رحمت و گذشت الهی کسی بی بهره نماند.
وی با اشاره به روایات مختلف در خصوص اهمیت روز عرفه و دعای این روز اظهار کرد: به روایتی عظمت روز عرفه با عظمت ماه مبارک رمضان برابری می کند و اگر در چنین روزی بنده ای از خداوند طلب مغفرت کند در درگاه الهی پذیرفته می شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.