به گزارش ایرنا، این نیروگاه با 140 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است، این نخستین طرح اجرایی بخش خصوصی در این زمینه است و دولت برق تولیدی نیروگاه را خریداری خواهد کرد.
ظرفیت این نیروگاه تولید5.6 مگاوات ساعت با 2 توربین می باشد.
انرژی حرارتی این نیروگاه نیز در تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه ای قابلیت استفاده دارد.
مجید خدابخش استاندار اردبیل در آیین افتتاح این طرح در سخنانی با اشاره به خدمات دولت تدبیرو امید بویژه در مناطق محروم گفت: محرومیت گرمی در گذشته موجب مهاجرت زیادی ازشهرستان شده است و دولت بصورت جدی در زمینه توسعه این منطقه تلاش می کند.
وی بیان کرد: باید با رونق دادن به اقتصاد گرمی نه تنها به پدیده مهاجرت در این شهرستان پایان داد بلکه زمینه مهاجرت برعکس را نیز به سمت شهرستان فراهم سازیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن طرح های بزرگ و کوچک در گرمی مغان سال 97 برای این شهرستان سال جهش و پیشرفت اقتصادی باشد.
به گزارش ایرنا، همچنین در جریان سفر استاندار اردبیل قطعه دیگری از طرح بهسازی جاده گرمی- اردبیل به طول پنج کیلومتر و با صرف 80 میلیارد ریال با عنوان 'پروژه اتحاد' به بهره برداری رسید.
همچنین طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان گرمی مغان به ارزش یک هزار و 240 میلیون ریال با حضور استاندار اردبیل روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.