رباب عزیزخانی روز چهارشنبه افزود: پنج کتاب پرطرفدار برای امانت 'قصه های خوب برای بچه های خوب' ، 'دفتر خاطرات بچه لاغر مردنی' ، 'قصه های من و بابام' ، 'قصه های شاهنامه' و '10 قصه از اما رضا (ع)' است.
وی کتابهای مربوط به نوجوانان را در رتبه دوم کتابهایی اعلام کرد که بیشترین درخواست امانت را داشته اند و گفت: به طور کلی از بین 10 کتاب پرطرفدار برای امانت 9 کتاب مربوط به حوزه کودک و نوجوان هستند.
عزیزخانی استقبال کودکان و نوجوانان را از برنامه های کتابخوانی و فرهنگی، امیدبخش دانست و اظهار کرد: برای اینکه نسلی کتاب خوان و اهل مطالعه پرورش دهیم، باید کودکان خود را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم.
وی کتابخوانی را عامل آگاهی و خردمحوری در جامعه دانست و گفت: نسلی که با کتاب عجین شود، از خرافات، شایعه باوری و سطحی نگری به دور خواهد بود.
مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها ، والدین و دبیران مدارس را 2 طیف از افرادی دانست که بیشترین تاثیر را بر شخصیت کودکان دارند و افزود: در صورتی که والدین و دبیران مدارس ، کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی و کسب آگاهی تشویق کنند در آینده شاهد جایگاه ممتاز کشورمان در بین کشورهای توسعه یافته خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، عزیزخانی خیرین را به خرید کتاب های حوزه کودکان و نوجوانان و اهدای آن به کتابخانه های عمومی فراخواند.
او گفت: با نزدیک شدن به ایام محرم الحرام ، خیرین می توانند با نذر کتاب و اهدای آن به کتابخانه های عمومی، سهم بسزایی در پرورش فرهنگی کودکان عاشورایی این مرز و بوم ایفا کنند.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.