به گزارش ایرنا ، حجت الله درخشان روز چهارشنبه در نشستی با فرمانداران ، بخشداران و دهیاران شهرستان های خلخال و کوثر افزود: 2 درصد از فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی این دانشگاه نیز مراکز بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی مشغول کار هستند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال 71 با 2 رشته کاردانی کامپیوتر و کارشناسی مدیریت صنعتی با 30 دانشجو فعالیت خود را آغاز و پس از گذشت 25 سال به عنوان دومین واحد بزرگ پس از مرکز استان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در طول سالیان فعالیت این دانشگاه بیش از 13 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند افزود: در حال حاضر 95 رشته تحصیلی در این دانشگاه دایر بوده و بیش از 2 هزار و 500 دانشجو در پنج رشته دکترای تخصصی ، 20 رشته کارشناسی ارشد و 68 رشته کارشناسی و کاردانی مشغول تحصیل هستند.
وی از هدف از برگزاری این نشست را ارائه خدمات آموزشی و دانشگاهی به کارکنان دولت به ویژه دهیاران روستاهای شهرستان های خلخال و کوثر ذکر کرد و گفت: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دولت در عرصه های مختلف به خصوص تربیت نیروی انسانی با تحصیلات عالی به دستیابی دولت به اهداف توسعه کشور کمک خواهد کرد.
درخشان با بیان اینکه میانگین جمعیت دارای تحصیلات عالی ایران در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی دارد گفت: با وجود پیشرفت های علمی سال های اخیر در کشور و توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مناطق محروم و کم برخوردار هنوز 15 درصد از جمعیت کشور دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند.
او اظهار کرد: این در حالی است که این میزان در کشورهای توسعه یافته همچون کشور ژاپن 56 درصد است.
در این مراسم که بمناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، علیپور فرماندار شهرستان کوثر و وحید کنعانی بخشدار بخش شاهرود خلخال نیز در سخنانی گفتند که ادامه تحصیل کارکنان دولت فاقد تحصیلات عالی دانشگاهی در دستور کار فرمانداری و بخشداری این شهرستان ها قرار گرفته و از ظرفیت علمی و تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در این خصوص استفاده خواهد شد.
در این مراسم از خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا تجلیل و میهمانان دانشگاه آزاد اسلامی خلخال از امکانات آموزش عالی از جمله آزمایشگاه ها و کارگاه های این مرکز آموزش عالی بزرگ جنوب استان اردبیل بازدید کردند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.