نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کار فرهنگ‌سازی در جامعه با توجه جدی به آموزش و پرورش تحقق پیدا کند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، صدیف بدری در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی اردبیل در درمانگاه فرهنگیان اردبیل افزود: ما در کشور در دو بعد آموزشی و بهداشتی با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که خوشبختانه در بحث بهداشت با حضور توانمند وزیر بهداشت بسیاری از موانع و مشکلات برطرف شده اما در حوزه آموزش و پرورش همچنان برخی از مشکلات و موانع پابرجاست. 
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم انتظار می‌رود هم دولت و هم وزیر جدید آموزش و پرورش با اقدام جهادی و انقلابی در راستای حل مشکلات گام‌های جدی بردارد، گفت: باید رفاه و معیشت فرهنگیان و جایگاه برتر آنها به گونه‌ای ارتقا یابد تا همه نخبگان کشور و رتبه‌های اول کنکور با میل و رغبت به دانشگاه فرهنگیان سوق پیدا کرده و با انگیزه و توان مضاعف در این دانشگاه تحصیل کنند.   نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تا زمانی که دانش‌آموزان برتر ما با رتبه‌های ممتاز به سمت دانشگاه فرهنگیان سوق پیدا نکنند بسیاری از مشکلات در نگاه به آموزش و پرورش حل شدنی نیست، گفت: امیدواریم کار فرهنگ‌سازی در جامعه با توجه جدی به آموزش و پرورش تحقق پیدا کند چرا که از سال 68 تاکنون در حوزه آموزش و پرورش تحولات و جهش روبه رشد می‌بود امروز بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات معیشتی، اجتماعی، آسیب‌ها و دغدغه‌ها را شاهد نبودیم.   بدری یادآور شد: ما در بودجه سال 96، 3 هزار و 700 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش منابع اعتباری در نظر گرفتیم که امیدواریم با تخصیص‌های به موقع این میزان پرداختی برای مجموعه آموزش و پرورش انجام شود. 
وی با یادآوری اینکه با افزایش اعتبارات عمرانی در استان‌ها تا دو برابر بسیاری از نقص‌ها در احداث ساختمان‌ها و مدارس آموزش و پرورش قابل حل است، گفت: امیدواریم در استان اردبیل نیز که اعتبارات استانی تا 30 درصد افزایش یافته است تخصیص اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش 2 برابر شود. 
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: انتظار داریم مدیرکل آموزش و پرورش بدون اینکه اسمی از درآمدهای اختصاصی ببرد سعی کند در مرکز استان و شهرستان‌ها نسبت به جذب اعتبارات تا دو برابر در حوزه عمرانی اقدام کند تا مدارس فرسوده و نیازمند به نوسازی در کمتر از چهار سال به وضعیت مطلوبی برسد. بدری تصریح کرد: ما با کابینه دوازدهم بعد از رای مردم اتمام حجت کردیم تا تمام توان خود را برای تحقق وعده‌ها و نیازهای جامعه بگذارند که امیدواریم همه این امور به سرانجام برسد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.