سعید محمد زاد اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح تولید چابک و هوشمند فرش دستباف در 14 استان کشور قابل اجرا است که شهرستان خلخال هم جز شهرستان های پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است .
وی اضافه کرد :این طرح با اشتغالزایی 14 هزار نفر در 14 استان بنام14 معصوم (ع) علیه قابل اجرا است که در حال حاضر در چهار استان شروع شده و در 10 استان دیگر هم مذاکراه لازم با فرمانداری ها برای اجرای طرح چابک و هوشمند فرش دستباف صورت گرفته است .
اکبری بیان کرد: ویژگی اصلی این طرح اشتغالزایی در کوتاه مدت سفارش پذیری و بحث صادرات فرش دستباف به بازارهای داخلی و خارجی می باشد .
مدیرعامل موسسه فرش دستباف عربزاده با بیان اینکه طرح چابک و هوشمند فرش دستباف طرح جامع و پویایی است افزود: فروش، تولید و صاردات محور اصلی طرح را شامل می شود .
اکبری اضافه کرد : راه اندازی این طرح در استان ها کمک بیشتری به اشتغالزایی می کند وبا توجه به اینکه دولت تدبیر وامید مکلف شده در بخش فرش دستباف 20 هزار شغل ایجاد کند این طرح هم می توان کمک موثری برای اشتغال باشد.
خلخال هم اکنون یکی از مناطق مهم تولید فرش در استان اردبیل می باشد، بسیاری از روستاییان در خلخال به بافت فرش دستباف مشغول هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.