استاندار اردبیل گفت: با گازرسانی به مناطق روستایی و شهری در 5 ماه اخیر بیش از 3 میلیون لیتر در مصرف نفت سفید صرفه‌جویی را شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در مراسم افتتاح پروژه‌های گازسانی در اردبیل اظهار کرد: یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است که ما در عملیات گازرسانی شاهد تحقق این شعار ارزشمند هستیم.   وی با بیان اینکه پروسه طولانی در استخراج و انتقال گاز به مناطق محروم و روستایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده صورت می‌گیرد، گفت: با لوله‌کشی هزار و 500 کیلومتر گاز از عسلویه به اردبیل و روستاهای محروم می‌رسد که ما باید قدردان این نعمت ارزشمند باشیم. 
استاندار اردبیل به سرمایه گذاری مشترک ایران و قطر در حوزه‌های گازی اشاره کرد و گفت: ما قطعا سعی‌مان بر این است تا بیشترین حجم استخراج و بهره‌برداری از میادین مشترک گاز را داشته باشیم  که در دولت یازدهم این روند در حال توسعه و گسترس است. 
خدابخش با بیان اینکه تا سال 93 تنها 400 روستای استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند بودند، گفت: در چهار سال اخیر 560 روستای استان اردبیل گازرسانی شده و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به 100 روستا هستیم. 
وی بیان کرد: تا آخر امسال و یا اوایل سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، گفت: در چهار سال اخیر 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گازرسانی در کشور به تصویب مجلس و نمایندگان رسیده تا در مناطق محروم صرف کارهای زیربنایی در حوزه گازرسانی شود که این اتفاق مهم و ارزشمندی است.   استاندار اردبیل ادامه داد: برای خروج از بحران آب از روستاها نیز 500 میلیون دلار نیاز است که نمایندگان استان نقش مهمی را در تخصیص این اعتبار برای حل مشکلات آب روستاها انجام دادند. 
خدابخش با اشاره به کاهش 3 میلیون لیتری مصرف نفت سفید در پنج ماه اخیر در استان اردبیل به ارزش 6 میلیارد تومان با گازرسانی به مناطق محروم و روستایی گفت: قطعا همه خانوارها با استفاده از این نعمت باید در ارتقای شرایط ایمنی در استفاده از گاز طبیعی نیز فعالان حضور پیدا کنند و در کنار آن به تقویت صنایع تبدیلی در مناطق روستایی همت داشته باشند. 
وی از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصد برای روستاییان در ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه این بخش خبر داد و گفت: خوشحال هستیم که زنگ توسعه استان در همه حوزه‌ها به صدا درامده و همه باید تلاش جدی انجام دهند تا این حوزه بیشتر از این تقویت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.