محبوب حیدری روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور کاهش بار ترافیکی در مسیر گردنه حیران تا پل آق چای اجرا می شود و برای اجرای ان هم 2هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی اضافه کرد: احداث باند دوم راه اردبیل به آستارا در محدوده گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل آن به بزرگراه تنها راه حل معضل ترافیک منطقه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: نگهداری از راه ارتباطی اردبیل - آستار از گردنه حیران از تونل تا پل آق چای برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل است.
حیدری از مطالعات امکان سنجی این طرح خبر داد و افزود: نزدیک سه سال قبل مطالعات این طرح انجام شده و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای تصمیم بر این شد که احداث باند دوم مصوب و بصورت بزرگراهی به طول 20 کیلومتر ایجاد شود.
وی گفت: سال گذشته به رغم پیگیری ها این طرح در پیوست 1 قانون بودجه قرار نگرفت و امسال تلاش بر این است با حمایت استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان و اداره کل راه و شهرسازی این طرح در ردیف 1 قانون بودجه قرار گیرد تا شاهد احداث بزرگراه در این مسیر باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان پذیر نمی باشد و تنها راهکار اصلی احداث باند دوم می باشد.
حیدری افزود: برای بهبود وضعیت موجود راه گردنه حیران تا پل آق چای امسال بطول 11کیلومتر آسفالت جدید موسوم به Sma می شود که اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای قریب 6 کیلومتر آن را اجرا کرده و پنج کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه کاری امسال است.
راه ارتباطی اردبیل بطول 75 کیلومتر است که حدود 50 کیلومتر آن در حوزه نگهداری اداره کل
راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح طرح های راه سازی قابل افتتاح در هفته دولت گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت 17 طرح راهسازی در سطح استان اردبیل با اعتبار 263 میلیارد ریال قابل افتتاح است.
حیدری افزود: احداث 2دهنه پل زیرگذر آلنی - بیجق و روگذر لکران در بزرگراه مشگین شهر به اردبیل با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد در مسیر ، بهسازی راه اصلی سه راهی رضی به امیر کندی در محور اردبیل-گرمی به طول پنج کیلومتر ، روکش آسفالت بزرگراه خلیج فارس در محور اردبیل -سرچم بطول 9 کیلومتر و بازیافت گرم آسفالت محور اردبیل -نمین به طول سه
کیلومتر از جمله این طرح هاست.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.