به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز دوشنبه در آئین شروع عملیات گازرسانی به روستای الوانق از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: با تکمیل وبهره برداری از این طرح ها شاخص بهره مندی جمعیت روستاییی این شهرستان از گاز طبیعی به 90 درصد افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: با گاز رسانی به روستای ایلوانق خلخال اهالی 60 خانواری این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
ودود پناهنده معاون بهره برداری شرکت گاز استان اردبیل نیز در آیین بهره برداری از گازرسانی به روستای محروم آق بلغ کرد از توابع بخش مرکزی خلخال گفت: همزمان با ایام هفته دولت امسال بره برداری از 100 پروژه گازرسانی به روستاهای استان با صرف اعتباری بالغ بر 2 هزارو 25 میلیارد ریال آغاز شد.
وی گفت: در حال حاضر 147 طرح گازرسانی به روستاهای استان در دست اجرا بوده که برای تکمیل وبهره برداری از این طرح ها بیش از 2 هزارو 240 میلیارد ریال هزینه خواهد شد .
پناهنده اظهار کرد: شرکت گاز استان اردبیل برای اجرای عملیات سه پروژه گازرسانی به روستاهای آق بلاغ ، کالار وغفور آباد از توابع بخش مرکزی خلخال که امروز به طور همزمان افتتاح شد بیش از ده کیلومتر خط انتقال گاز اجرا و 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است .
وی گفت:با بهره برداری از این طرح ها بیش از 150 خانوار روستایی سه روستای واقع شده در مناطق بسیار سردسیر و کرد زبان شهرستان خلخال از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند .
در این مراسم فریدون بابایی فرماندار خلخال نیزبا تقدیر از عملکرد شرکت گاز استان در این شهرستان گفت:اجرای پروژه های گازرسانی به مناطق محروم ودور افتاده روستایی خلخال مهاجرت معکوس وعمران روستاهای دور افتاده ومحروم را بهمراه دارد .
همچنین بمناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای آق بلاغ کرد از توابع بخش مرکزی خلخال آغاز شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.