مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اقتصاد گردشگری بسیار سودمندتر از اقتصاد کشاورزی و صنعتی است که باید اهتمام جدی به تقویت اقتصاد گردشگری داشته باشیم. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کریم حاجی‌زاده در مراسم افتتاح دهکده گردشگری وین شاد در اردبیل اظهار کرد: ما از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه گردشگری حمایت می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا با تمام توان با تامین زیرساخت‌ها و حل مشکلات مختلف کمک‌کار آنها باشیم 
وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری 6 برابر اقتصاد کشاورزی و دو برابر اقتصاد صنعتی دارای مزیت و توان بالا است گفت: در این عرصه باید خلاقیت و ابتکار حرف اول و آخر با بزند چرا که سرمایه‌گذاران با خلاقیت خود سعی کنند تا زمینه تنوع‌بخشی به حضور گردشگران را فراهم آورند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه اقتصاد گردشگری با خلاقیت و کسب و کار متنوع همراه است، گفت: امیدواریم زنجیره کاملی را در این دهکده گردشگری شاهد باشیم تا امکان ارائه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی فراهم آید. 
حاجی‌زاده با بیان اینکه با معرفی اردبیل به مقصد سفرهای تابستانی در گذشته خیانت واقعی به توسعه گردشگری این استان انجام شده است، گفت: متاسفانه برخی سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این راستا بسیار غلط اتفاق افتاده در حالی که باید طبق استانداردهای جهانی ما زیرساخت‌های گردشگری را در همه فصله مهیا می‌کردیم. 
وی بیان کرد: اردبیل از گردشگران عبوری و همچنین گردشگران چادری به شدت رنج می‌برد به طوری که به رغم ورودی 8.5 میلیون گردشگر به استان اردبیل که 2.5 برابر ورودی گردشگران به کیش است اما ثروت تولیدی بسیار نازل و در حد پایینی است در حالی که در کیش چندین برابر درآمد گردشگری اردبیل ما شاهد فعالیت‌ها و رونق گردشگری هستیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران را برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در حد استانداردهای جهانی و بین‌المللی یادآور شد و گفت: ما با گذر از دوره تامین زیرساخت‌های بسیار اولیه در حوزه گردشگری باید به سمتی حرکت کنیم تا گردشگری در استان اردبیل رونق گرفته و برای همه فصل‌ها حضور این فعالان داخلی و خارجی را در حوزه گردشگری شاهد باشیم. 
حاجی‌زاده با بیان اینکه در کشور یک خط آسیب‌پذیر خشکسالی تعریف شده که استان اردبیل در جریان این خط قرار ندارد، گفت: جریان اقلیمی متفاوت در استان اردبیل جذابیت‌های مختلفی را برای سفرهای داخلی و خارجی مهیا کرده است و باید با گذر از این شرایط به سمتی حرکت کنیم تا پایداری توانمندی گردشگر و ورودی‌های بیشمار را با تولید ثروت فراوان برای استان اردبیل شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.