عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عزیز حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان شیمیدان برجسته کشور در سال 1396 انتخاب شده است که این انتخاب به پیشنهاد کمیته شیمی فیزیک و تصویب هیات مدیره انجمن شیمی ایران صورت گرفته است.
عزیز حبیبی استاد تمام دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی و دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی شیمی فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.

وی دارای چندین کتاب تالیفی و ترجمه بوده و از سال 1384 تا 1388 ریاست دانشگاه محقق اردبیلی را بر عهده داشته است. همچنین چاپ بیش از ۱۲۰ مقاله JCR ، داور بیش از 40 مجله معتبر بین المللی JCR ، انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و استان طی چندین سال، عضویت در هیات‌ تحریریه مجله Physical Chemistry Research که از مجلات ISI بوده و توسط انجمن ‌شیمی ایران چاپ‌ می شود از جمله مهمترین سوابق علمی و پژوهشی عزیز حبیبی می‌باشد.

به همین جهت به گفت‌و‌گو با این چهره برجسته شیمی کشور پرداختیم:

عزیز حبیبی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل در خصوص انتخابش به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، ضمن تقدیر از  مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی به جهت حمایت از کارهای علمی، پژوهشی و نیز دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، گفت: هر سال کمیته شیمی فیزیک ایران با هماهنگی انجمن شیمی ایران اقدام به ارزیابی کمی و کیفی فعالیت ‌ های علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی  سراسر کشور می‌کند و یک نفر از آنها را به عنوان شیمی فیزیک‌دان برجسته و نفر دیگر که معمولا سن بالای شصت دارد به عنوان پیشکسوت برجسته معرفی می‌کند.

وی افزود: گروه تحقیقاتی اینجانب بر روی ناتو فتوکاتالیست ‌ ها کار می‌کنیم که در سال‌های اخیر به جهت پتانسیل مناسب برای حل مشکلات آلودگی محیط زیست و نیز دسترسی به انرژی پاک بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند .

حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر فتوکاتالیست‌ها با چندین چالش روبرو هستند که شامل کارایی کم اغلب فتوکاتالیست‌های متداول تحت تابش نور  خورشید، نبود قابلیت ‌ های بازیافت سریع کاتالیست‌های مورد استفاده و نیز کارایی پایین آنها می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: هدف گروه تحقیقاتی‌ام تهیه کاتالیست‌های جدید  به منظور حل این مشکلات می‌باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.