فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مساجد همواره تربیت و تعالی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم بوده که ارتباط با علما زمینه تربیت و تعالی این انسان‌های شایسته را فراهم کرده است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سردار جلیل بابازاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در سالن ولایت اردبیل اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری مسجد و شکل‌گیری جریان‌های متعدد از همین مکان بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است به طوری که انقلاب اسلامی در سنگر مسجد به پیروزی واقعی رسید. 
وی با بیان اینکه در اوج مظلومیت امام و شهدا و تلاش‌های پیگیرانه مسجد پایگاه اصلی بوده است، عنوان کرد: از مسجد باید به عنوان پناهگاه مردم و مرکز حفظ و توسعه تدین و دینداری عموم مردم یاد کنیم. 
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: مسجد در کنار پایگاه تربیت شهدا و شخصیت‌های برجسته همواره به عنوان عنصر پیش‌رو در دفع آسیب‌های اجتماعی مطرح بوده که باید در تراز انقلاب اسلامی شاخص‌ها و مبانی آن به خوبی تبیین و تعریف شود. 
بابازاده یادآور شد: قاطبه خادمان مساجد انسان‌های شریف و مومنی هستند که در پایگاه مسجد سعی می‌کنند همیشه کارهای ارزشمند را تقویت کرده و این مکان را به محل امن و آرامش عموم مردم تبدیل کنند که باید در این فضا نمازهای جماعت اقامه شده و کلاس‌های تربیتی و تعالی برای جوانان و نوجوانان برگزار شود. 
وی به کارکردهای متنوع مساجد نیز اشاره کرد و گفت: نباید مساجد را تنها محل برگزاری آیین‌های ختم درگذشتگان بدانیم در حالی که باید مسجد را از کارکرد تک بعدی خارج کرده و به شکل فراگیر به ابعاد توسعه آن تبدیل کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.