رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: نقش استان اردبیل در تامین و امنیت غذایی را بارز و ارزنده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عدیل سروی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اردبیل استانی کاملا کشاورزی است، گفت: از یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی استان، نزدیک 900 هزار هکتار اراضی مرتعی، 63 هزار هکتار جنگل و 778 هزار هکتار اراضی کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه تولید انواع محصولات کشاورزی استان بالغ بر 4.5 میلیون تن است که تقریبا 4 درصد تولیدات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: این مهم نشان‌دهنده آن است که استان اردبیل علیرغم آنکه 1.9 مساحت کل کشور را دارا است، ولی از لحاظ تولید محصولات کشاورزی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

سروی با بیان اینکه در 12 محصول بسیار مهم، اساسی و استراتژیک رتبه استان در سطح کشور اول تا هفتم است، تصریح کرد: در تولید سیب زمینی، گندم، دانه‌های روغنی سویا و کلزا، حبوبات و محصولات دامی، تولید عسل، پرورش گاومیش و برخی میوه ها دارای رتبه های بالاتری در سطح کشور هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل نقش استان اردبیل در تامین و امنیت غذایی را بارز و ارزنده عنوان کرد و افزود: در خصوص افزایش تولید بدون توجه به سلامت انسان و مسائل زیست محیطی و سلامت گیاه و حیوان دچار چالش‌‎های زیادی خواهد بود.

وی تاکید کرد: قدم‌هایی که در استان اردبیل برداشته شده است، در این کنفرانس فرصت است که به آن پرداخته شود تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.