مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که اموزش و پرورش در تولید اسیب‌های اجتماعی نقش چندان موثر و قابل توجهی ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، احمد ناصری در حاشیه گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با استقرار دولت یازدهم اتفاقات خوبی در استان اردبیل در حوزه آموزشی، ‌تربیتی، توسعه مراکز رفاهی و کسب درآمدهای اساسی رخداده است به طوری که تحولات با شتاب بیشتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل و در دو سال اخیر توفیقات بسیار زیادی را شاهد هستیم، عنوان کرد: قطعا در دولت جدید نیز موفقیت‌ها و تلاش‌های گسترده با همکاری خانواده‌ها در مجموعه آموزش و پرورش ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نقش انجمن اولیا و مربیان در تقویت پیوند خانه و مدرسه تصریح کرد: کلید واژه مهم در این حوزه خانواده است که ما باید بیشترین تمرکزمان را در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در روی این مجموعه متمرکز کنیم که در سند بنیادین آموزش و پرورش نیز در کنار سیاست‌های دولت تدبیر و امید در کنار خانواده به نقش مشارکت عمومی تاکید بیشتری شده است.

ناصری با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی مهمترین دغدغه برای خانواده‌ها بوده به طوری که زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده است، گفت: ما خانواده را عموما شریک آموزش و پرورش می‌دانیم و از مشارکت همه‌جانبه آنها در ابعاد مختلف و در امر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها استقبال می‌کنیم.
وی بیان کرد: در فرایند تعلیم و تربیت جایگاه مدرسه در کنار خانواده یک جایگاه بی‌بدیلی است به طوری که 80 درصد اولیا علاقمند به مشارکت در فرایند آموزشی و تربیتی فرزندانشان هستند که باید چنین سرمایه‌های  عظیمی را قدر بدانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سند بنیادین آموزش و پرورش به تقویت بنیان خانواده و 6 راهکار تعیین شده در امور پرورشی و تربیتی نسل آینده تاکید شده است،‌ افزود: در همه حوزه‌های آموزشی و تربیتی باید نقش خانواده یک نقش برجسته‌ای باشد که در این زمینه علاوه بر خانواده، مدرسه باید جامعه و رسانه‌ها نیز نقش خود را انجام دهند.

ناصری با رد برخی ادعاها در مورد اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی مدرسه و مجموعه تعلیم و تربیت مقصر اصلی هستند، گفت: تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که نهاد آموزش و پرورش منشا آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه در این زمینه آنچه که می‌تواند منشا محسوب شود خانواده‌ها و همچنین اجتماع است که در اصلاح این امور باید سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام دهد.
 
وی با قدردانی از همکاری استاندار اردبیل و علاقه ویژه وی به حوزه تعلیم و تربیت گفت: در جلسات هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی که دو هفته یکبار در استان برگزار می‌شود چندین جلسه است روی بحث آسیب‌های اجتماعی تمرکز پیدا کردیم که امیدواریم با بررسی ابعاد این مسئله بتوان به راهکارهای مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دست پیدا کرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امیداریم برگزاری چنین نشست‌هایی با محوریت انجمن اولیا و مربیان استان بتوانیم راهکاری را ارائه کنیم تا با همکاری نهاد مدرسه و خانواده بتوان آسیب‌ها و دغدغه‌های اخلاقی، تربیتی و آموزشی را به حداقل رساند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.