مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان استان اردبیل در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: استان اردبیل 1.5 درصد ظرفیت آموزش و پرورش کشورمان را تشکیل می‌دهد


به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، احمد ناصری در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور در خانه معلم اردبیل افزود: ما از همکاری و همراهی خوب رسانه‌ها در ایفای وظیفه خطیر و انجام رسالت خود به همراه نقش پررنگ‌شان در انعکاس اخبار و رویدادهای تعلیم و تربیت قدردانی می‌کنیم و این رسانه‌ها را همراهان جدی خودمی‌دانیم
.
وی یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: شهدا و ارادتشان به اهل بیت و همچنین ولایت فقیه میراث و گنجینه عظیم برای کشورمان محسوب می‌شود که این خود می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم و تداوم نهضت بزرگ انقلاب اسلامی در طول تاریخ باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با ابراز خرسندی از استقرار دولت دوازدهم و فعالیت مثبت دولت گذشته در چهار سال در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: امیدواریم وزیر جدید آموزش و پرورش بتواند در تحقق اهداف و آرمان‌های بلند نظام ارزشی تعلیم و تربیت و رسیدن به اهداف کلان در این مجموعه گام‌های جدی بردارد.

ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل 1.5 درصد ظرفیت آموزش و پرورش کشورمان را تشکیل می‌دهد، گفت: ما در قالب 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش در قالب 19 هزار نفر پرسنل، 230 هزار نفر دانش‌آموز در 3 هزار و  394 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس فعالیت خود را انجام می‌دهند.
 
وی به پراکندگی هزار و 750 روستا در استان اشاره کرد و گفت: ما در هزار و 500 روستای استان اردبیل پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را در قالب واحدهای آموزشی برافراشته کرده و مشغول تعلیم و تربیت هستیم که به عنوان گسترده‌ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی فعالیت خود را انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان استان اردبیل در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: 118 هزار نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند و مابقی دانش‌آموزان استان در مقطع متوسطه اول و دوم و در گروه‌های آموزشی مختلف مشغول تحصیل هستند.

ناصری به علاقمندی دانش‌آموزان استان برای تحصیل در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: بالاتر از میانگین 11 درصد کشور در استان اردبیل بیش از 16.5 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: 4 هزار نفر نیروی آزاد در مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد مشغول تدریس هستند تا دانش‌آموزان فعال در این حوزه را مورد تعلیم و تربیت قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به فعالیت هزار و 800 مدرسه که امکان تشکیل انجمن اولیا و مربیان در آنها وجود دارد اشاره کرد و گفت: 10 هزار  نفر در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنند که 60 درصد آنها را خانم‌ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ناصری یادآور شد: 35 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزانی استان در مدارس خاص تحصیل می‌کنند که شامل استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و  هیأت امنایی هستند.

وی از استقبال مردم استان، اولیا و خانواده‌ها از تشکیل و تقویت مدارس هیأت امنایی خبر داد و گفت: در استان اردبیل 29 مدرسه هیأت امنایی وجود دارد که الگوی موفق برای نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌روند که زمینه توسعه مشارکت اجتماعی در آنها فراهم آمده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.