معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: جاده خلخال-ماسوله موجب توسعه گردشگری استان اردبیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اقبال عباسی در آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه‌های استان اردبیل است، گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توانند مهمترین سرمایه‌های ایران و به ویژه استان اردبیل باشند.

وی افزود: مهمتر از کشاورزی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه ما در تابلوهای فرهنگی و لابلای انگشتان هنرمندان است که نتوانستیم از آنها به درستی استفاده کرده و سود ببریم.

عباسی با بیان اینکه این صنعت بیش از 800 میلیون دلار گردش مالی دارد، تصریح کرد: در سطح کشور 256 رشته صنایع دستی و 2.5 میلیون شاغل در این عرصه داریم.

وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر در این بخش است، خاطرنشان کرد: با این حال نتوانسته‌ایم 1 درصد ارزش این سرمایه را برداریم.

عباسی با بیان اینکه استکبار جهانی با ایرانی آباد و مردمی آزاد مشکل دارد، افزود: چرا باید نتوانیم ایران را آبادتر و مردم را آزادتر کنیم تا استکبار جهانی نتواند به ما سلطه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه باید مشخص شود مدیران حاکمیت و دولت، متولیان این سه بخش و مهمتر از همه هنرمندان این سه بخش نقش خود را چگونه ایفا کرده‌اند، گفت: این موارد لازم و ملزوم همدیگر هستند و شهرداران شهرها مکمل این بخش‌ها هستند.

وی تاکید کرد: محدودیت‌ها موجب گرفتاری‌هاست.

عباسی با بیان اینکه سالانه بیش از 10 میلیون مسافر که 10 برابر جمعیت استان است به اردبیل سفر می‌کنند، افزود: چقدر می‌توانیم به آنها خدمات ارائه کنیم؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه سالانه بالای شش میلیون نفر در گرمای بسیار بالا به ماسوله گیلان سفر می‌کنند، افزود: اگر جاده 45 کیلومتری خلخال-ماجولان-ماسوله ساماندهی شود، حداقل 20 درصد این شش میلیون به استان سرازیر می‌شوند که در بحث توسعه گردشگری گام بسیار بلندی است.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این جاده و سرازیر شدن گردشگران به استان، به اندازه اعتبارات عمرانی یک سال استان، می‌توانیم برای استان درآمد ایجاد کنیم.

عباسی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای علاقه ندارند تا این راه ساخته شود، افزود: می‌توانیم با اختصاص اعتبارات کلی سالانه شاهد بهره‌برداری پروژه‌های مهم باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه 400 هکتار مساحت شهریئری است که نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: اقتصاد مقاوم در قبال تکانه‌های استکبار جهانی فلسفه اقتصاد مقاومتی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.