مدیرکل انتقال خون ا ستان ا ردبیل از کاهش چشمگیر ضایعات فرآورده‌های خونی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بابک رضازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان‌های برتر کشور در حوزه کاهش آمار ضایعات فرآورده‌های خونی است، گفت: در همین راستا توانسته‌ایم آمار ضایعات فرآورده‌های خونی که در سه ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 500 مورد بوده را امسال به 265 مورد کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه امسال آمار اهدای خون در استان اردبیل با توجه به سال گذشته تقریبا برابری می‌کند، افزود: استان اردبیل در سال گذشته و در راستای اجرای طرح نوبت‌دهی محرم و صفر رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رضازاده با بیان اینکه یکی از مشکلات سازمان انتقال خون استان اردبیل مشارکت کم بانوان در اهدای خون است، تصریح کرد: این مشارکت در استان اردبیل در سال 1394 در حدود 4.81 درصد و در سال گذشته 4.89 درصد بوده است که با توجه به این آمار، میزان مشارکت بانوان اردبیلی پایین‌تر از میانگین‌کشوری است.

مدیرکل انتقال خون ا ستان ا ردبیل خاطرنشان کرد: مرکز سپاس به منظور درمان بیماری‌های بدخیم خونی در استان اردبیل نیز راه‌اندازی شده که از خون‌های اهدا شده برای کمک به بیمارانی که مشکلات بدخیم خونی دارند در این مرکز استفاده می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.