به همت معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان و به کارفرمایی استانداری اردبیل، طرح پژوهشی «بررسی علل بالا بودن نزاع های فردی و خشونت در جامعه ی شهر اردبیل» اجرا شد.   به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مسئول این طرح تحقیقاتی با اعلام این خبر افزود: هدف از طرح مذکور بررسی میزان وقوع، جوانب مختلف، عوامل مؤثر بر آن و ارائه راهکارهای پیشگیرانه عملی و اجرایی جهت کاهش نرخ  نزاع و درگیری در بین ساکنان شهر اردبیل بود. 
فردین محمودی با بیان اینکه در طرح مذکور با استفاده از فنون مصاحبۀ عمیق، مشاهدۀ مشارکتی و همچنین تحقیق میدانی در شهرستان های اردبیل، مشکین شهر، پارس آباد و خلخال نسبت به گردآوری اطلاعات اقدام شده است خاطرنشان کرد: برای جمع آوری داده ها از اطلاعات و مدارک موجود در مراجع ذیربط و همچنین مصاحبه با متولیان امر استفاده شده است. 
وی تصریح کرد: این طرح با همکاری حسن حسن پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل اجرا شد تا نتایج آن در برنامه ریزی های آتی استان برای کاهش میزان نزاع در استان مورد بهره برداری قرار گیرد. 
این پژوهشگر علوم اجتماعی و عضو جهاددانشگاهی استان اردبیل، آسیب های اجتماعی ناشی از روابط ناسالم انسانی را تهدیدی جدی در سست کردن بنیان‌های جامعه دانست و گفت: اگر برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، برای این موضوع بخصوص توسط آموزش و پرورش و صدا و سیما پیش بینی و اجرا شود، یقیناً از حجم و شدت ضرب و جرح و نزاع های آتی کاسته خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.