این جشنواره با موضوع 'عروسک من در صدف حجاب' و 'دل نوشته مادران به دختران' با مشارکت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل برگزار شد.
مدیرکل کانون استان روز پنجشنبه در این آئین با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: معارف اهل‌بیت (ع) بهترین مکتب برای درس‌ آموزی است و باید به ‌صورت گسترده در جامعه رواج یابد.
هاجر جمادیه به الگوپذیری دختران و مادران از سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) تاکید کرد و هدف از برگزاری نخستین جشنواره 'دختران آفتاب' را ارج نهادن به مقام شامخ دختران و توجه به احساسات پاک مادران نسبت به دخترانشان ذکر کرد.
او افزود: دختران مروارید گرانبهای هستی و مادران آینده هستند که در پرده عفاف و حجاب جلوه و جمال الهی می‌یابند.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم دختران را هدیه الهی دانست و خطاب به مادران گفت: ارتباط موثر و سازنده در بین دختران و مادران برای ترویج و تقویت ارزش ‌های فرهنگی و دینی بسیار لازم است.
او افزود: نقش مادران در تربیت صحیح دختران با الگوسازی از سیره زندگانی حضرت معصومه (س) بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: تفاهم ، دوستی و رازداری ، حمایت و مورد تحسین قرار دادن و اختصاص وقت و هم‌صحبتی و اظهار محبت از وظایف اصلی مادران در قبال دختران است.
در این آئین با رای هیات‌ داوران جشنواره دختران آفتاب در بخش دل نوشته‌ های مادران زهرا جعفرزاده از اردبیل ، عظمت کریمی از پارس ‌آباد و حبیبه نعمت پور از جعفرآباد و در بخش تقدیری مریم عظیمی ، نصیری ، سمیه حسین زاده از اردبیل ، لیلا صادق لواز کوثر ، سودابه سید همتی و اطلس حیاتی از پارس‌ آباد برگزیده شدند.
در بخش 'عروسک‌ من در صدف حجاب' در گروه سنی 7 تا 9 سال ستایش رحیم زاده، محدثه اکبروند و فاطمه افضل سلطانی از مرکز 5 اردبیل ، مینا صادق زاده از کتابخانه سیار شهری ، سانیلا ازهری از مرکز یک اردبیل و ملیکا جمشیدزاده از اداره کل تبلیغات اسلامی استان و در گروه سنی 10 تا 12 سال مهلا حبیب زاده از مرکز 1 اردبیل ، ساناز رحیمی از مرکز 4 اردبیل و محنا نادری از اداره کل تبلیغات اسلامی برگزیده شدند.
اجرای مسابقه ، پخش پویانمایی و کلیپ رضوی ، قرائت دل نوشته ‌های مادران ، اجرای سرود 'کبوتر صحن' از مرکز شماره سه مشگین شهر و اجرای گروه سرود روشندلان از دیگر بخش ‌های این مراسم بود.
در ادامه با اعطا لوح ، تندیس جشنواره و هدایای ویژه از آثار برگزیده کشوری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی و برگزیدگان استانی نیز تجلیل شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** اتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.