رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز حراست به اطلاعات آنلاین و لحظه‌ای نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داریوش سلیمی در اولین نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست و شورای انفورماتیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال«حاکمیت داده» نامگذاری شده است، افزود: سامانه‌های مختلفی در مجموعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال راه‌اندازی هستند تا به یک جریان تبدیل شوند .

وی با بیان اینکه سامانه‌های مختلف طراحی شده به یک بستر برای تبادل اطلاعات و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات تبدیل می‌شود، گفت: برای یک برنامه‌ریزی دقیق شرط اول داشتن اطلاعات دقیق و درست است .

سلیمی تاکید کرد: یکی از مراکزی که به اطلاعات آنلاین و لحظه‌ای نیاز دارد و باید به آن دسترسی داشته باشد، مراکز حراست هستند .

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  IT  به عنوان سرتیتر فعالیت‌های مرکز حراست قرار گرفته است، تصریح کرد: ظرف سه سال گذشته بستری برای بحث  IT  ایجاد شده است که از لحاظ امنیت و قابلیت‌ها بسیار مطلوب است .

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اهمیت فناوری اطلاعات و گسترش آن در زندگی مشهود است، گفت: در حال حاضر جایگاه حراست  IT  نسبت به حراست پرسنلی و اسناد پیشرو است .

وی با بیان اینکه حراست  IT  در سال 1391 در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شد، افزود: این واحد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با واحدهای مختلف دانشگاه ارتباط تنگاتنگ دارد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز آپای این دانشگاه سال گذشته راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز به دستگاه‌های اجرایی در بحث امنیت سایبری خدمات ارائه می‌کند .

وی تعامل بخش  IT  حراست را با مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه بسیار عالی دانست و افزود: به کمک حراست فضای امنی در محیط فناوری دانشگاه ایجاد شده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.