به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت شهر سرعین در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امسال حدود 860 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده که اگر 60 درصد این خودروها را گردشگر حساب کنیم حدود 500 هزار دستگاه خودرو مسافران و گردشگران را شامل می شود.
وی اظهار کرد: از ظرفیت های علمی و آکادمیک استان برای توسعه گردشگری سرعین استفاده نشده و فاصله گرفتن از پژوهش های علمی و روی آوردن به سلیقه ها از معضلات شهر سرعین است.
وی گفت: بر اساس آمار باید تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال گردش مالی در شهر سرعین اتفاق می افتاد ولی متاسفانه این امر محقق نشده و این نشان می دهد که نتوانسته ایم از ظرفیت های سرعین برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.
فرماندار سرعین با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هتل داری و توسعه شهری سرعین گویای آنست که نتوانسته ایم از دانشگاه و دستاوردهای علمی استفاده کنیم، تشریح کرد: تمام تاسیسات گردشگری سرعین در کمتر از یک کیلومتری سطح شهر سرعین متمرکز شده و این وضعیت نیازمند ساماندهی است.
ناصری با بیان اینکه از دانشگاه ها انتظار داریم چگونگی راه اندازی توریسم سلامت ، درمانی و ورزشی و همچنین چگونگی استفاده از طبیعت سرعین را تبیین کنند، گفت: باید پیوندی بین دانشگاه و جامعه گردشگری سرعین ایجاد شود و برنامه ها بر مبنای علمی پایه ریزی شود.
وی تاکید کرد: باید در همه حوزه های طبیعت ، عشایر، سلامت و گردشگری سرعین مطالعه داشته و بین آنها پیوند ایجاد کنیم.
رضا زنده دل شهردار سرعین نیز در این جلسه گفت: طرح های فرادستی سرعین مغفول مانده و باید در راستای احیای این طرح ها اقدام کرد.
وی یکی از معضلات سرعین را ترافیک سنگین مرکز شهر در زمان پیک مسافران برشمرد و ادامه داد: باید به دنبال ایجاد شبکه تاکسی و دوچرخه در شهر باشیم.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.