به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار است افزود: مهم ترین اهداف این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان است.
وی بیان کرد: در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با شرکت در دوره های آموزشی ضمن کسب مهارت های فنی و آشنایی با فضای کسب و کار، برای ورود به بازار کار آماده می شوند و با ثبت نام در این طرح مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می شود.
رحیمی افزود: تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی از مهم ترین ارکان طرح کارورزی هستند که با تعامل و نشست های مشترک با مدیران واحدهای تولیدی باید زمینه تحقق هرچه بهتر اهداف این طرح در راستای جذب نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در واحدها فراهم شود.
او با بیان اینکه راهبرد سال 1396 با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، گفت: تمام دستگاه های دولتی بخصوص مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام اهتمام خود را برای تحقق آن به کار گرفته اند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار افزود: این طرح برای واحدهای تولیدی و اصناف قابل اجراست و زمان آموزش حداکثر یک سال و حداقل 80 ساعت و تعداد مهارت آموزان برای هر واحد هم حداکثر سه نفر است.
رحیمی بااشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در استان اظهار کرد: در این مورد هم تاکنون 9هزار و 75 نفر از 127 واحد تولیدی ثبت نام کرده اند که در مرحله پایش است و از این تعداد سه هزار و 500 نفر برای کارورزی بکاریگیری می شوند.
دانش آموختگان دانشگاهی بیکار می‌ توانند با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir و ثبت اطلاعات و مشخصات لازم در این سایت مراحل ثبت نام خود را انجام داده و کد رهگیری دریافت کنند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.