همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل در زمینه تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی بومی منطقه و گردشگری گسترش می یابد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در دیدار با مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان که در جهاددانشگاهی انجام گرفت، افزود: بسیج و جهاددانشگاهی هر دو نهاد انقلابی هستند و تعامل و همکاری مشترک آنها در بخش‌های مختلف، پیشرفت روز افزون استان را به دنبال خواهد داشت. 
مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه این دو نهاد می توانند در توسعه بخش گردشگری استان همکاری نمایند، خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل زیرساخت‌های پژوهشی در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و جهاددانشگاهی، محورهای مشترکی ایجاد شده است تا بتوانند در زمینه تحقیقات و فناوری برخی خدمات و صنعت باهم همکاری داشته باشند. 
وی از تمرکز فعالیت‌های پژوهشی این واحد در سه حوزه گیاهان دارویی، گردشگری و سلامت باروری خبر داد و گفت: اردبیل پتانسل خوبی در بخش گیاهان دارویی دارد که توجه به این حوزه مهم، توسعه گردشگری و پیشرفت استان را هم به دنبال خواهد داشت. لذا باید به فراوری گیاهان دارویی جهت افزایش ارزش افزوده و نقش ارزشمند این حوزه در جذب گردشگر توجه اساسی شود. 
سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در جامعه دانست و افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی توانسته است نقش مهمی در ارائه نتایج دقیق و نزدیک به واقعیت را در نظرسنجی ها ارائه نماید که فعالیت این مرکز در واحد اردبیل می تواند از دیگر زمینه های همکاری این واحد با سازمان بسیج باشد. 
در این دیدار مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای پیشرو در زمینه تحقیقات و تولید دانش فنی دانست و از آمادگی این سازمان برای همکاری با این نهاد انقلابی در اجرای برنامه های مشترک و طزح های پژوهشی خبر داد.   فاضل احدی مرکز هدایت و حمایت از طرح های مرتبط با گیاهان دارویی را به عنوان بخش دیگری از فعالیت های این سازمان معرفی کرد و گفت: اطلاعات بیش از 400 نوع گیاه دارویی استان توسط این سازمان جمع آوری و در سایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل انعکاس یافته است لذا با توجه به این امر و فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، این دو نهاد می توانند تحول بزرگی در زمینه معرفی و فرآوری گیاهان دارویی استان ایجاد نمایند. 
وی خانه نخبگان بسیج علمی و پژوهشی استان را اتاق فکر مناسبی برای استان دانست و اظهار داشت: در این خانه، اساتید و مسؤولین با بررسی مشکلات استانی، راهکارهای علمی و عملی مناسبی را به مراجع مربوطه ارائه می کنند. 
احدی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل بدون هیچ چشم داشتی و به دور از مسائل جناحی فقط به دنبال پیشرفت استان و حل مشکلات نخبگان است بیان داشت: مرکز حمایت از مخترعان یکی دیگر از بخش های مهم این سازمان است که بعد از بررسی و داوری در کارگروه تخصصی، جهت تبدیل ایده به نمونه اولیه 30 میلیون ریال مساعدت می شود. بعد از این مرحله، محصول اولیه می تواند در مرکز رشد که دارای امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است، مستقر و تسهیلاتی تا 50 میلیون ریال به صورت غیرنقدی دریافت نماید. 
وی در مورد فعالیت افکارسنجی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل گفت: بسیج علمی بزرگترین شبکه پرسشگران را در سطح استان و کشور دارد، به طوریکه به صورت میدانی نظرسنجی های لازم را انجام می دهند و واقعیت های جامعه بعد از بررسی های علمی به مراجع مربوطه ارائه می نمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.