به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا آرام حلیم در نشست با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس مغان افزود: با اینکه این شرکت درمحدوده شهرستان بیله سوار واقع شده ولی کارگران فعال در این شرکت در اداره های تامین اجتماعی شهرستان های همجوار تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: به دلیل اندک بودن افراد تحت پوشش در تامین اجتماعی بیله سوار مجوز ساخت درمانگاه تخصصی برای این شهرستان صادر نمی شود.
وی گفت: چنانچه کارگران شاغل در این شرکت و کارگران شاغل در سدهای در حال اجرای این شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند، حدنصاب صدور مجوز احداث درمانگاه تخصصی در این شهرستان محقق می شود.
کاظم پور، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پارس نیز با اشاره به توسعه فعالیت های این شرکت نسبت به رفع این مشکلات قول مساعد داد.
وی گفت: این شرکت به عنوان قطب تولید بذرکلزا با کیفیت بالا بوده و در این خصوص تفاهم نامه پنج ساله ای با شرکت اورالیس فرانسه منعقد کرده است.
کاظم پور بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه این شرکت باید 246 تن بذر مادر کلزا تولید و صادر کند.
وی افزود: همچنین این شرکت در راستای تولید بذر آفتابگردان و سورگوم نیز اقداماتی انجام داده و این محصولات را به کشورهای روسیه و کشورهای حوزه قفقاز صادر خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس به ظرفیت های این شرکت در خصوص دامپروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضراین شرکت با پنج هزار راس گاو نسبت به تولید لبنیات برای مرکز استان و استان های همجوار اقدام کرده است.
کاظم پور گفت: تلاش می کنیم با صنعتی کردن کشت و صنعت بتوانیم در راستای تولید و اشتغال برای اهالی این شهرستان گام های موثری برداریم.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس مابین شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان پس از کشت و صنعت مغان به عنوان دومین بنگاه بزرگ اقتصادی استان اردبیل دارای یک هزار و 540 هزار هکتار باغ میوه مکانیزه و یک هزار و 300هکتار مزارع آبیاری تحت فشار است.
شهرستان بیله سوار در 170 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.