کارآمدی ،جوانگرایی وتخصص معیارهای اصلی فعالان سیاسی در ترکیب کابینه دوازدهم است و این افراد آن را ضامن تحقق برنامه ها ی وعده داده شده رئیس جمهوری به ملت در توسعه کشور و رفع مشکلات می دانند مشکلاتی مانند
اشتغال ، معیشت که با وجود تلاش های دولت یازدهم این مشکلات همچنان وجود دارد و مردم چشم امید به دولت دوازدهم برای رفع آن دارند.
غلامحسین غاربی کلخوران نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل ،احد ندایی رییس شورای حزب اعتدال و توسعه استان ، بهنام رزمجو فعال سیاسی اصلاح طلب و زعفر احد زاده دبیر حزب آزادی استان چهار تن از مسئولان احزاب سیاسی و فعال سیاسی در استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نقطه نظرات خود را در باره ضرورت های کابینه دوازدهم مطرح کردند.

** اعضای کابینه دوازدهم کارآمدتر و قوی تر از کابینه قبلی باشد
غلامحسین غاربی کلخوران نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل در این باره به ایرنا گفت: یکی از ضعف های اساسی دولت یازدهم در حوزه نیروی انسانی است که متاسفانه نتوانست رضایت نیروهای اصلاح طلب را فراهم آورد اما موقعیت دولت دوازدهم برای اصلاح ساختار و رفع نقایص فعلی بهتر است.
وی با بیان اینکه تغییر در کابینه از ضرورت های کاری دکتر روحانی است افزود: تعدادی از وزیران به لحاظ سنی نیاز به تغییر دارند و تعدادی نیز با عنایت به عملکردی که داشته اند نیازمند تغییر هستند.
غاربی اضافه کرد : کابینه دولت دوازدهم لازم است از نیروهای جوانتر و کاراتر بوده و از برنامه کارشناسی و عملیاتی برای اداره وزارت مطبوع برخوردار باشند.
دبیر حزب اسلامی کار استان اردبیل افزود: البته برای دولت دوازدهم فرصتی است که در انتصاب مدیران نهایت دقت را داشته و افرادی را در پست های مدیریتی منصوب نماید که معتقد به تفکر اصلاح طلبی و اعتدالی بوده و از سابقه درخشان در این زمینه برخوردار باشند.
غاربی بیان کرد: تنگ نظری و تمامیت خواهی آفتی است که باید در انتخاب مدیران از بین برود تا بتوانیم دولتی همگن برای توسعه متوازن در کشور و استان داشته باشیم.
دبیر حزب اسلامی کار استان اردبیل افزود: بدون نیروهای همفکر و همراه و بدون ارزش گذاری به کسانی که برای روی کار آمدن دولت روحانی زحمت کشیده اند و سال ها بر فکر و اندیشه خود استوار ایستاده اند، راه به جایی نخواهیم برد.
غاربی گفت: دولت یازدهم، قدرت را زمانی در دست گرفت که تورم بالای 40 درصد بود و کشور در بخش سیاست خارجی با بحران جدی روبرو و ناامیدی از بابت اصلاح ویرانه های دولت قبلی ملموس بود ولی به لطف خدا و با تلاش و جدیت دولت یازدهم وضعیت بهبود یافت.
وی اضافه کرد: اکنون ضعف ها و نقایص دولت یازدهم در این چهار سال مشخص شده و رئیس جمهوری می تواند با رفع این نقایص شرایط مطلوبی را در دولت دوازدهم ایجاد کند.
نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل اظهار کرد: دولت یازدهم زیرساخت های لازم برای تسریع رشد و توسعه متوازن در تمامی زمینه ها را فراهم کرده که باید در دولت دوازدهم نهایت استفاده را کرد

** مردم انتظار دارند دولت فعال‌تر و پویاتر از گذشته کار کند
احد ندایی رییس شورای حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل هم در این باره به ایرنا گفت: مردم انتظار دارند دولت دکتر روحانی فعال‌تر و پویاتر از گذشته کار کند و افرادی سر کار بیایند که مطالبات مردم راپیگیری کرده و همراه و همفکر رئیس جمهوری باشند
وی افزود: دولت برای رسیدن به وعده‌های انتخاباتی باید مجموعه‌ای از نیروهای متخصص و هم متعهد را بکار گیرد تا در برابر مشکلات موجود ایستادگی و وعده های انتخاباتی را تحقق بخشیده و پاسخگوی مطالبات باشند.
ندایی بیان کرد: دولت دوازدهم باید هم برنامه‌های بجا مانده از دولت قبلی را پیش ببرد و هم باید برنامه تکمیلی متناسب با مطالبات و وعده های انتخاباتی در چارچوب سند چشم‌انداز و برنامه ششم را اجرایی کند.
رییس شورای حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل با بیان اینکه دولت جدید استانداران و فرمانداران همسو را به کار بگیرد افزود: لازمه رسیدن به اهداف و برنامه‌های دولت جدید استفاده از اشخاصی است که با برنامه‌های منتخب مردم در یک راستا حرکت کرده به آن پایبند بوده و در جهت تحقق آن تلاش کنند.
وی اضافه کرد: برای گزینش مدیران تلاش شود که افراد کارآمد، مبتکر، خلاق و توانمند انتخاب شوند تا وقتی در مسئولیت اجرایی قرار می گیرند بتوانند از عهده وظایف بسیار سنگین خود برآیند.
رییس شورای حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل اظهار کرد: افرادی که به وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری و اهداف و برنامه های دولت پایبند نباشند نباید در مدیریت ها بکار گرفته شوند چون نمی توانند اهداف دولت را تحقق بخشند.
ندایی با بیان اینکه چنین افرادی اعتقادی به برنامه دولت ندارند افزود: افرادی که هنر مدیریتی ، تخصص و تعهد ندارند در حقیقت به هیچ چیزی معتقد نیستند و در بدنه مدیریتی نباید قرار گیرند

**کابینه جوان وکارا مطالبه اصلی فعالان سیاسی است
بهنام رزمجو فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این باره گفت: احساس می کنم دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم جوانتر، کاراتر بوده و از نیروهای واقعی طرفدار گفتمان دولت استفاده خواهد شد
وی افزود:به نظر من کابینه دولت دوازدهم باید از افراد جوان بیشتر استفاده بشود و از زنان در پست های وزارتی استفاده شود و کابینه به معنای تمام 24 میلیونی باشد .
رزمجو با بیان اینکه تغییرات در دولت دوازدهم باید همگام با خواسته مردم باید انجام بگیرد اضافه کرد:دیپلماسی دولت دواردهم با توجه به اتمام مذاکرات برجام، به نظر می رسد فعالتر از گذشته بوده و سیاست تنش زدایی جمهوری اسلامی ایران را به گوش همه کشورها خواهند رساند.
وی بیان کرد :از طرف دیگر احساس می شود تغییرات اساسی جهت همراه کردن سفرای کشورمان با سیاست های دولت، انجام خواهد گرفت.
رزمجو درباره تغییر مدیران غیر همسو با دولت هم گفت: مردم به گفتمان اعتدال رای داده اند پس بالطبع باید انتصاب مدیران نیز در این محور انجام بگیرد.
مدیر مسئول نشریه فروغ فردا افزود:انتصاب در دولت یازدهم به جهت شرایط خاص کشور در هشت سال قبل دولت، بیشتر ابقا و استفاده از مدیران قبلی بود که این مورد اعتراض ها و انتقاداتی را متوجه دولت کرده بود و باید این موضوع در چینش دولت دوزادخهم مورد توجه قرار گیرد.

**دولت دوازدهم بر مبنای مطالبات مردمی شکل بگیرد
زعفر احد زاده دبیر حزب آزادی استان اردبیل هم گفت: کابینه مطلوب دولت آتی، باید جوانتر و بر مبنای مطالبات مردمی شکل بگیرد و این فرایند باید در مدیریت های اجرایی و استانی نمود بیشتری داشته باشد.
وی افزود: تجارب ناشی از چهار سال ریاست جمهوری دکتر روحانی و نیز تجارب ناشی از دولت های قبلی، دولت دوم دکتر روحانی را در مسیری قرار داده که فرایند مثبت چهارساله گذشته را در قالب کابینه دوازدهم تقویت نماید.
احدزاده اضافه کرد: قطعا تحقق برنامه های کوتاه مدت در راستای تقویت قدرت خرید خانوارها و یا افزایش سرمایه گذاری که منجر به افزایش فرصت های شغلی خواهد شد و نیز دستیابی به توسعه مد نظر در چشم انداز، مبنای حرکت دولت بعدای روحانی خواهد بود.
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان استان اردبیل تاکید کرد: کابینه مطلوب دولت آتی، باید ترکیبی از نیروهای کارآمد، متخصص ، متعهد وجوان و تیم همراهی که اقدامات دولت را در راستای کاهش مشکلات و نیز اقدامات مثبت به شهروندان ارائه می دهد،باشد.
گزارش:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.