سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از استقرار 4 شرکت فناور با 10 طرح فناورانه جدید در این مرکز خبر داد.   به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی  در اولین جلسه شورای فناوری مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی  اردبیل افزود: جهت توسعه فعالیت‌ها و استقرار شرکت‌های فناور، ساختمان مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل از اردیبهشت ماه سالجاری در فضای 220 متری به بهره‌برداری رسیده است و در آینده نزدیک آزمایشگاه مجهزی نیز در آن ایجاد و مراسم افتتاح رسمی آن برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه مرکز رشد جهاددانشگاهی از موازی کاری پرهیز می کند، اضافه کرد: این مرکز آمادگی لازم را برای برگزاری رویداد کارآفرینی تخصصی در زمینه گیاهان دارویی با حضور صاحب نظران و فعالان این حوزه دارد و در آینده تغییراتی در تعداد و نحوه چینش تعداد ارزیاب‌ها و ناظران مرکز رشد فراهم خواهد داشت. 
سرپرست مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از استمرار فعالیت‌های مرکز رشد و امکان حمایت از شرکت های مستقر و جدید الورود خبر داد و گفت: در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی«اصول و مبانی طب سنتی – اسلامی» و « آشنایی با قوانین دانش بنیان» برای فناوران شرکت‌های مستقر در مرکز برگزار شد. 
اوچی اردبیلی با اشاره به پیگیری تبدیل 4 شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به دانش بنیان  اشاره و تصریح کرد: در راستای گسترش فعالیت‌ها و تعامل بیشتر، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پارک علم و فناوری استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل منعقد شده است. 
وی یادآور شد: رایزنی هایی با سازمان گسترش و بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در تولید و توزیع انبوه دو محصول مجوزدار مرکز رشد دامپرلی، قطره درمان سینوزیت و پاپیتال، پماد رفع واریکوسل صورت گرفته است که امیدواریم به زودی این محصولات به بازار عرضه شود. 
در این جلسه مدیر پارک ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل را جزء مراکز فعال عنوان کرد و از انتشار نتایج ارزیابی در آینده نزدیک خبر داد. 
حسین بختیاری از رویکرد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با عنوان «رویدادهای کارآفرینی» خبر داد و تصریح کرد: تلاش بر این با حمایت های مناسب، مراکز رشد و واحدهای جهاددانشگاهی را به سمت برگزاری رویدادهای مناسب سوق دهیم.  وی گفت: انتظار داریم با حمایت مسئولان دفتر مرکزی و استانی، آزمایشگاه مناسبی برای فعالیت های مرتبط مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل ایجاد گردد. 
عبدالقیوم قلی پوری، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه مرکز رشد جهاددانشگاهی به عنوان تنها مرکز رشد تخصصی استان از تجربه به تخصص رسیده و لازم است راه صعود آن  هموار گردد، گفت: امیدواریم هماهنگی‌های مفیدی برای تجاری سازی محصولات مرکز رشد جهاددانشگاهی ایجاد نماییم تا تاثیرگذاری مناسب خود را نشان دهد. 
در این جلسه مهدی داوری، مدیر مرکز ارتباط صنعت و دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه باید مسیر حرکت مراکز رشد استان به سمتی باشد که نتیجه آن تعامل سازنده و هماهنگی اثربخش باشد از جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان یکی از اعضای اصلی و ارکان علمی کارگروه پژوهش و فناوری استان نام برد و خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی آمادگی لازم برای همکاری های سازنده با جهاددانشگاهی در حوزه مرکز رشد و استفاده از ظرفیت آزمایشگاه این دانشگاه را دارد. 
رسول  نیکخواه بهرامی از دیگر اعضای شورای مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با قدردانی از نگاه تخصصی این مرکز گفت: از آنجا که کشت و کار در گیاهان دارویی زمینه فرآوری است بنابراین لازم است مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در این حوزه نیز عمل نماید. 
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز تصریح کرد: حمایت مالی و معنوی از شرکت های فناور در خصوص هزینه‌های آزمایش ها، خرید مواد اولیه و ایاب و ذهاب به جشنواره ها و کنگره های و نمایشگاه‌های منطقه ای و ملی انجام می‌گیرد. 
مهران محمدی از پذیرش بیش از 10 عنوان مقاله از سوی واحدهای فناور در مجامع و کنگره های علمی ملی و منطقه ای خبر داد و افزود: 8 ایده فناورانه در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل ارزیابی و به شورای فناوری ارسال شده است. 
وی کسب عنوان دوم ایده های برتر و کسب عنوان دوم فناور برتر در هفته پژوهش استان و راهیابی سه شرکت فناور به مرحله نهایی جایزه بزرگ فناوری کشور را از افتخارات این مرکز عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.