ابراهیمی خوجین روز دوشنبه در آئین افتتاح دومین شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان اردبیل ، شوراهای حل اختلاف را از بازوان توانمند دستگاه قضایی دانست و افزود: اردبیل یکی از استان های پیشگام کشور در راه اندازی شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است.
او بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در کاهش جمعیت کیفری زندان ها و توجه خاص این استان به توسعه و بهینه سازی این شعب شورا تعداد شعب ویژه زندان در این استان در سال گذشته به پنج شعبه رسید.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل ، او اظهار کرد: در سال گذشته از یک هزار و 880 فقره پرونده وارده به دستگاه قضایی استان یک هزار و 188 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد و 539 زندانی نیز از زندان های استان آزاد شدنند.
وی گفت: به دلیل حفظ اسرار زندانیان و شناخت کافی کارکنان از وضعیت زندانیان در تعیین اعضای این شعبه از کارکنان زندان استفاده شده و شوراهای حل اختلاف می توانند به تمام پرونده هایی که زندانیان در دادگستری دارند در تمام مراحل پرونده با درخواست مصالحه و سازش ورود کنند که با فصل خصومت مشکل اداره زندان ها نیز از تراکم زندانیان مرتفع خواهد شد.
وی گفت: اگر شوراهای حل اختلاف بصورت موثر و مفید فعالیت داشته باشند مشکلات خود زندانی و خانواده هایشان مرتفع خواهد شد که اصلی ترین آن از هم گسیختگی خانواده ها ، بی سرپرستی ، دوری از خانواده ، عدم پذیرش و طرد شدن از خانواده است که می توانند بدنه جامعه را متزلزل کنند.
در سال گذشته 286 زندانی معسر و محکوم مالی با پرداخت بیش از 100 میلیارد ریال توسط خیرین و گذشت شاکیان با همت ستاد دیه استان اردبیل از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود باز گشتند.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.