به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل افزود: بانک های خصوصی و دولتی موظف هستند مصوبه بانک مرکزی را اجرا کنند و با توجه به اینکه بخشی از منابع هم دست بانک های خصوصی است انتظار می رود آنها اهتمام بیشتری در حمایت از سرمایه گذران و تولیدکنندگان داشته باشند.
وی بیان کرد: بانک مرکزی تسهیلات سرمایه در گردش ، طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و همچنین تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع را در دستور کار داده است .
عاملی گفت: در مورد تسهیلات سرمایه در گردش مشکل جندانی در استان اردبیل نیست اما در تامین مالی طرح های نیمه تمام بانک های ملت و صادرات همکاری خوبی ندارند.
وی در باره تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی صنایع افزود: این تسهیلات در قیمت تمام شده محصولات تولیدی ،رقابت پذیر بودن ،ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و صادرات تاثیر بیشتری دارد که دستورالعمل آن ابلاغ شده و در هفته آینده هم مراحل ثبت نام در سایت انجام می گیرد .
رئیس سازمان رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل افزود: انتظار ما این است در این مورد هم بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند تا در نوسازی و بازسازی صنایع در اردبیل گام موثری برداشته شود .
عاملی از پرداخت تسهیلات صنوف تولیدی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات هم مصوبه ابلاغی بانک مرکزی است که نیاز به ثبت نام ندارد و در حال حاضر شروع به بررسی صنوف تولیدی در اردبیل هستیم که مطابق دستورالعمل اقدام لازم در باره ارایه تسهیلات به صنوف تولیدی انجام می گیرد .
وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان برای ارایه تسهیلات در سال 96 افزود: تاکنون در حوزه طرح های سازمان صنعت ،معدن و تجارت 112 مورد ثبت نام انجام شده که با تشکیل چهار کمیته از 100 مورد بررسی شده 41 مورد مصوب ،چهار مورد رد و بقیه هم منوط به بازرسی و بازدید شدند.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.