استاندار اردبیل به ضرورت پژوهش در آیات قرآن تاکید کرد و گفت: قرائت و تفسیر قرآن به عمل منجر شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در آئین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه قرآنی، اهل‌بیت و عترت فعالیت‌های قرن‌ها فعالیت فرهنگی را یدک می‌کشد، گفت: حضور دانش‌آموزان قرآنی باعث خیر و برکت برای استان اردبیل خواهد بود.

وی افزود: این رویداد قرآنی جزو اقدامات و کارنامه درخشان آموزش و پرورش استان اردبیل است.

خدابخش با اشاره به ارزش دین مبین اسلام و قرآن، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم به دینی که اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد با قرائت بود، معجزه آن کتاب است، خداوند هم خود و هم پیامبر را معلم قرآن معرفی می‌کند و اساس و ماموریت آن خروج بشریت از ظلمت و ورود به نور و هدایت و تربیت است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه انتظار می‌رود قرائت و تفسیر قرآن به عمل منجر شود، تصریح کرد: طبق آیات قرآن هر کسی از ذکر خداوند روی برگرداند، علی‌رغم داشتن دارایی زیاد، زندگیش سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات پژوهشی بسیاری در قرآن وجود دارد، خاطرنشان کرد: این پژوهش برای زندگی ما بسیار لازم بوده و مسیر جامعه و زندگی را مشخص می‌کند.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه  خدا را شاکریم که توفیق ایجاد فضای معنوی و قرآنی در شهر دارالارشاد اردبیل شهر مقدس اردبیلی و پایتخت حسینیت نصیب ما کرد، گفت: پذیرش میزبانی این قبیل برنامه‌های ملی در استان زمینه رشد و ارتقای استان را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های توسعه‌ای استان اردبیل، گردشگری است، افزود: میزبانی این مسابقات در راستای توسعه گردشگری استان نیز گامی بلند و اقدامی موثر خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.