به گزارش ایرنا از فرمانداری اردبیل ، جواد زنجانی روز چهارشنبه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید از ظرفیت ‌های تشکل‌های مردمی در این زمینه کمک گرفت زیرا تجارب قبلی نشان داده که در مبارزه با قاچاق کالا توجه به راهکارهای فرهنگی ، پیشگیرانه و ایجاد شغل نقش موثرتری در کاهش قاچاق داشته است.
او گفت: رهبر معظم انقلاب در یک دور اندیشی و چاره ‌‏جویی هوشمندانه در مقابله با دشمن خارجی و داخلی در جبهه اقتصادی گفتمان اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و این گفتمان تنها راه برون رفت از گرفتاری ‌های اقتصادی کنونی در کشور است.
وی بیان کرد: کالای قاچاق با ایجاد اشتغال کاذب و زودگذر در عین بالا بردن نرخ رشد بیکاری باعث ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ می‌شود و فرصت‌ های شغلی غیرمولد را افزایش می ‌دهد که در نتیجه باعث توسعه قانون ‌شکنی و تسری آن به همه امور کشور، اختلال در بازار و کاهش درآمد دولت می‌شود.
زنجانی اختلال در بازار و چند نرخی شدن کالاها و ورود کالاهای غیربهداشتی و غیراستاندارد را از دیگر عوارض قاچاق دانست و گفت: ضروری است به منظور مقابله با اثرات سوء قاچاق تمام ارکان جامعه بسیج شوند.
وی افزود: باید با تشویق مصرف‌ کنندگان به مصرف کالای داخلی توسط دولت جلوگیری از تبلیغات بی‌رویه کالاهای خارجی در رسانه‌ های داخلی ، تشویق تولید‌کنندگان داخلی به تولید کالاهای با کیفیت بالا و بالا بردن سطح آگاهی مردم از مضر بودن مصرف کالاهای قاچاق با این پدیده غیر معمول مبارزه کنیم.
سه درصد از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان را معتادان تشکیل می دهد ، این استان یکی از مناطق پاک در کشور بشمار می رود.
45 تشکل مردم نهاد در استان اردبیل در حوزه مبازه با مواد مخدر فعالیت دارند که 24 مورد از این تشکل ها در حوزه پیشگیری و 21 مورد نیز در حوزه درمان فعالیت دارند.
همچنین 90 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان و 11 مرکز بهبود اقامتی و پنج مرکز نگهدارنده در استان در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.
پارسال 12 هزار و 814 معتاد در سال گذشته در چرخه درمانی قرار گرفته اند که با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی و شهرداری معتادان خیابانی جمع آوری شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.