رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه های مهم آبیاری بارانی فقط با مشارکت 15 درصدی مردم و کمک های بلاعوض 85 درصد دولت تدبیر و امید محقق می شود


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، عدیل سروی در مراسم کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: 25 سد معیشتی در این استان در دست اجراست که از این تعداد 11 سد معیشتی در حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر قرار دارد.

وی گفت: توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 96 به مقوله تامین آب کشاورزی داشته اند بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: پروژه های مهم آبیاری بارانی فقط با مشارکت 15 درصدی مردم و کمک های بلاعوض 85 درصد دولت تدبیر و امید محقق می شود که این خود بیانگر عزم راسخ مسئولان به مقوله استفاده بهینه و اصولی از آب کشاورزی است.

سروی به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اشاره کرد وگفت: در سال جاری شاهد افزایش اعتبارات 2 برابری استانی هستیم بطوریکه تخصیص این حجم از اعتبارات نقش موثری در مهار آبهای جاری و گسترش سدهای معیشتی و تجهیز مزارع به انواع سیستم های آبیاری بارانی و تبدیل دیم زارها به مزارع آبی خواهد داشت.

وی در ادامه به مهار آبهای مرزی در استان اردبیل که یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید به شمار می رود اشاره کرد و افزود: تخصیص 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و نیز سفر رئیس جمهوری به این استان و شروع عملیات مگاپروژه پایاب اراضی سد خداآفرین و فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو نیز جزیی از این پروژه عظیم محسوب می شود.

در ادامه  فرماندار مشگین شهر نیز یادآور شد: با اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو 668 هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت.

به گفته میرعلی رحیمی زاد با افتتاح فاز اول این پروژه 668 هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت که از این میزان 335 هکتار به صورت قطره ای برای باغ ها و 353 هکتار نیز به صورت بارانی برای مزارع به اجرا در خواهد آمد.

وی یادآور شد: در اجرای فاز اول این پروژه بیش از 93 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

به گزارش ایسنا،شهرستان مشگین شهر یکی از قطب های مهم کشاورزی استان اردبیل است ، سطح باغ ها در این شهرستان بیش از 14 هزار و 500 هکتار است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.