سیامک موسی پور روز یکشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی بیله سوار افزود: بر اساس آمار ثبت و احوال شهرستان بیله سوار در سه ماهه نخست امسال نیز 177 مورد ولادت در شهرستان به ثبت رسیده که 90 نوزادپسر و 87 نوزاد دختر بوده اند.
موسی پور با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی، گفت: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس بوده و حداکثر 15 روز پس از تاریخ ولادت و تا 10 روز پس از فوت نسبت به اعلام این وقایع اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال بیله سوار به میزان فوتی های این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال95 تعداد 202 نفر در این شهرستان فوت کرده اند که نسبت به سال قبل از آن که 225 مورد بود کاهش داشته است. در سه ماهه اول امسال نیز تعداد 35 مورد فوتی ثبت شده که از این تعداد 19 مورد مرد و 16 مورد زن بوده اند.
وی بیان کرد: طبق آمارهای ثبت شده بیماری‌های قلبی و عروقی در سال 95 بیشترین علت مرگ و میر را در شهرستان بیله سوار به خود اختصاص داده است.
موسی پور همچنین از کاهش نرخ ازدواج و طلاق در شهرستان بیله سوار خبر داد و افزود: در سه ماهه اول سالجاری 130 مورد ازدواج و 23 مورد طلاق به ثبت رسیده و این در حالی است که در زمان مشابه پارسال 142 مورد ازدواج و 32 مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده بود.
وی در ادامه به اهمیت کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال 96 اعتبار دارند و مردم باید نسبت به تعویض کارت های ملی خود اقدام کنند.
او اضافه کرد: تاکنون حدود 50 درصد از مردم شهرستان بیله‌سوار برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده و کارت ملی برای آنها صادر شده است.
وی گفت: پراکندگی روستاهای این شهرستان موجب دیر ثبتی وقایع حیاتی می شود که در این خصوص دهیاری‎ها می‌توانند کمک بیشتری به ثبت احوال داشته و در ثبت به موقع وقایع حیاتی مشارکت داشته باشند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری اذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی **انتشار دهنده : گیتی طالبی
6018/3006
3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.