عدیل سروی روز شنبه در آئین کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 96 به مقوله تامین آب کشاورزی داشته اند بسیار ارزشمند است.
وی گفت: پروژه های مهم آبیاری بارانی فقط با مشارکت 15 درصدی مردم و کمک های بلاعوض 85 درصد دولت تدبیر و امید محقق می شود که این خود بیانگر عزم راسخ مسوولان به مقوله استفاده بهینه و اصولی از آب کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: در بحث مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان شاهد افزایش اعتبارات 2 برابری استانی در سال جاری هستیم و تخصیص این حجم از اعتبارات نقش موثری در مهار آبهای جاری و گسترش سدهای معیشتی و تجهیز مزارع به انواع سیستم های آبیاری بارانی و تبدیل دیم زارها به مزارع آبی خواهد داشت.
سروی همچنین از دیگر اقدامات موثر دولت تدبیر و امید را مهار آبهای مرزی در استان اردبیل دانست و گفت: تخصیص 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و نیز سفر رئیس جمهوری به این استان و شروع عملیات مگاپروژه پایاب اراضی سد خداآفرین و فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو نیز جزیی از این پروژه عظیم محسوب می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، فرماندار مشگین شهر نیز در این آئین گفت: با اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو 668 هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت.
میرعلی رحیمی زاد افزود: با افتتاح فاز اول این پروژه 668 هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت که از این میزان 335 هکتار به صورت قطره ای برای باغ ها و 353 هکتار نیز به صورت بارانی برای مزارع به اجرا در خواهد آمد.
رحیمی زاد افزود: در اجرای فاز اول این پروژه بیش از 93 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
شهرستان مشگین شهر یکی از قطب های مهم کشاورزی استان اردبیل است ، سطح باغ ها در این شهرستان بیش از 14 هزار و 500 هکتار است.
سیب مشگین شهر و زردآلوی آن شهرت ملی دارند.
سالانه بیش از 300 هزار تن انواع میوه های مرغوب سردرختی در این شهرستان تولید می شود.
قابلیت ها و توانمندی های این شهرستان در تولید محصولات زراعی همچون گندم ، جو و حبوبات منحصر بفرد است به گونه ای که سطح زیرکشت این محصولات نیز به بیش از 150 هزار هکتار می رسد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.