آیت الله سید حسن عاملی روز شنبه در آئین کلنگ زنی عملیات اجرایی شبکه آبیاری اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: کشاورزان باید دنبال روش هایی باشند که با استفاده از حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید کنند.
او اظهار کرد: تجهیز مزارع و باغ ها به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار واقعیتی انکارناپذیراست و کشاورزان و باغداران باید دوش به دوش مسوولان با بهره مندی از تسهیلات یارانه ای باغ ها و مزارع خود را به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز کنند تا زمینه های رشد و ترقی در بخش کشاورزی استان فراهم شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی مقوله آب کشاورزی را برای مسوولان استان بسیار مهم دانست زیرا از یک طرف تولید ثروت می کند و از طرف دیگر زمینه های لازم را برای اشتغال و از بین بردن بیکاری را فراهم می کند.
او اظهار کرد: با تلاش مسوولان استان در تامین آب کشاورزی و استفاده بهینه و اصولی از آن و تجهیز مزارع و باغ ها به انواع سیستم های نوین آبیاری به بهترین نحو ممکن اقداماتی انجام شده و برای مهار آبهای جاری و جلوگیری از هدررفت آن تلاش می شود.
در سال های اخیر منابع آبی و سطح سفره های زیرزمینی در اردبیل بشدت کاهش یافته طوری که دشت اردبیل از سال ۱۳۵۰ تاکنون به طور متوسط ۱۱ متر پایین رفته و سالانه ۱۵ سانتیمتر سفره های زیرزمینی پایین می رود.
دشت اردبیل جزو دشت های ممنوعه بوده و اگر به همین منوال پیش رود در آینده جزو دشت های ممنوعه بحرانی خواهد شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.