رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: توسعه کیفی و ماموریت‌گرایی اولویت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمدحسین امید در دومین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در اردبیل با بیان اینکه واحدهای استانی برای ارتقا و توسعه کیفی دانشگاه دارای برنامه هستند، گفت: روز به روز هم در این راه مصمم‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه کیفی دانشگاه و ماموریت‌گرایی در وظایف این دانشگاه اولویت اصلی ما است، افزود: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و دوره‌های جدید مورد نیاز جامعه نیز در همین راستا قرار دارند.

امید با بیان اینکه با تلاش همکاران حوزه آموزش امید می‌رود امسال بتوانیم برنامه‌های پذیرش دانشجو در شهریور ماه انجام شود، تصریح کرد: پالایش اولیه در کد رشته محل‌ها نیز در راستای کیفیت‌بخشی انجام شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید کرد: از واحدهای استانی به جد می‌خواهیم توسعه کمی در صدر فعالیت‌هایشان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی آموزش عالی و متقاضیان به گونه‌ای است که در هیچ زیرنظامی توسعه کمی امکان‌پذیر نیست، افزود: فرصتی است تا پالایش خوبی انجام تا مراکز قدرتمند و ماموریت‌گرا را حفظ کرده و ارتقا دهیم و مراکز ضعیف را تجمیع کنیم.

امید گفت: بهتر است پالایش، ارتقای کیفیت و کنترل درخواست‌ها در استان صورت گیرد، تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که این دانشگاه در گذشته دیده است، استفاده از مدرسین نامناسب گروه‌های مهارتی بوده است که تا شروع نیمسال جدید موضوع و مشکلات مدرسین به پایان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مدرسین را یکی از ارکان کیفیت در دانشگاه عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در سری جدید حدود 8 الی 9 هزار نفر به استان‌ها اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه واحدهای استانی در ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و کلینیک‌های کارآفرینی در جوار مرکز یا واحد استانی تلاش کنند، افزود: مراکز را به ایجاد مراکز رشد نیز تشویق کنیم.

امید با تاکید بر اینکه مراکز باید دارای شناسنامه باشند، افزود: پذیرش بهمن ماه دانشگاه نیز فقط مشمول مراکزی خواهد بود که ضمن نداشتن احکام نظارتی، باید کدرشتته‌های کاملا ماموریتی داشته باشند و تا بهمن ماه اساسنامه‌شان تصویب شده باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه هیات امنای دانشگاه در بحث تخفیف به هیات رئیسه اختیاراتی داده است، افزود: این ظرفیت برای تشویق دانشجویان شاخص، برجسته و بی بضائت تا سقف 15 درصد مهیا است و یک تا دو درصد دانشجویان استان‌ها می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بحث ارتقای وضعیت استخدادمی همکاران نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در طول دو ماه گذشته 20 درصد همکاران تبدیل وضعیت شده‌اند.

امید با تاکید بر اینکه واحدهای استانی به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند، گفت: عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مادر استان و سایر نهادهای استان که تیم‌های مشاوره قوی دارند، انجام شود تا تیم‌های مشاوره در واحدها فعال شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.