به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری نیر اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی خیلی از مشکلات روستاهای این شهرستان رفع شده اما محرومیت به اندازه ای محسوس است که نیاز به پیگیری و تلاش بیشتر دارد.
او اظهار کرد: دولت برای توسعه و عمران و آبادانی در روستاها تلاش کرده تا خدمات عمرانی از جمله آب‌ رسانی ، گازرسانی ، برق‌ رسانی و جدول‌ گذاری معابر و آسفالت راهها انجام شودو با تداوم این حرکت مسیر توسعه روستاهای محروم شهرستان نیر هموار می شود.
او یکی از سیاست ‌های دولت یازدهم را اشتغال زایی در روستاها دانست و اظهار کرد: قرار است برخی شرکت ‌ها و اقدامات در زمینه ایجاد زمینه ‌های اشتغال در روستاها فراهم شود و اگر روستایی در بخش زنبورداری دارای ظرفیت و پتانسیل باشد باید مردم این روستا را برای پیشرفت در زمینه زنبورداری سوق دهیم.
او افزود: سیاست دولت در روستاها حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران است و در این زمینه دولت تسهیلات خوبی در اختیار روستاییان قرار داده است.
احمدی انسجام تعامل سازنده مردم و دولت را رفع موانع و مشکلات دانست و تصریح کرد: دولت دکتر روحانی با تدبیر و پرهیز از افراط گرایی قدم های خوبی در زمینه رفع مشکلات مردم برداشته است.
او در زمینه مجتمع های آبرسانی شهرستان نیر افزود: مجتمع شهید کسایی با زیرپوشش قرار دادن 11 روستا در حال احداث است و تاکنون برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده نیز با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است و برای احداث آن 6نیز 65 میلیارد ریال هزینه شده و امسال نیز برای ادامه این پروژه 25 میلیارد ریال پیشنهاد شده است.
فرماندار نیر به اجرای طرح هادی روستاهای شهرستان نیر گفت: تاکنون طرح هادی 24 روستا در شهرستان نیر اجرایی شده و همچنین آلبوم نقشه طرح هادی 85 روستا نیز تهیه شده است.
عسگر سیدزاده ، رئیس دادگستری نیر هم در این جلسه به تهیه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رعایت حقوق شهروندی مهم ترین رکن قوه قضائیه است و در شهرستان نیر هم در این خصوص به نحو احسن این منشور را اجرا می‌کنیم.
وی در ادامه از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری شهرستان خبر داد و افزود: متاسفانه بیشترین محکومان ، محکومان جرائم غیر عمد بویژه مهریه ‌ها هستند.
سیدزاده اظهار کرد: مهریه ‌های سنگین یکی از دلایل فروپاشی بنیان خانواده ‌ها است و خانواده ‌ها باید برای تحکیم بنیان زندگی از مهریه سنگین خودداری کنند.
در این جلسه از چهار اداره نمونه راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی ، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیر به دلیل فعالیت ‌های مستمر در عمران و آبادانی منطقه تجلیل شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.