علیرضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف هر اداره و خانه مسکونی در اردبیل می‌ تواند محل نصب پنل خورشیدی و تولید انرژی پاک شود و نهادهای دولتی موظف هستند تا پایان سال اقدام به نصب پنل خورشیدی کنند.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: در صورتی که به این مصوبه تمکین نشود 20 درصد از برق مصرفی ادارات با گران ترین نرخ محاسبه خواهد شد.
علیزاده گفت: در استان اردبیل برای استفاده از انرژی خورشیدی طرح های موثری برنامه ریزی شده که در صورت تحقق می توان شاهد استفاده انبوه و جایگزینی آن به جای سوخت های فسیلی بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با اشاره به ظرفیت تولید برق از منابع تجدید پذیر گفت: در این استان برای تولید برق زمینه های مختلفی از جمله زمین‌ گرمایی ، باد و بیشتر از همه انرژی خورشیدی وجود دارد.
وی با بیان اینکه اقلیم کوهستانی اردبیل موجب شده این منطقه استعداد کم ‌نظیری برای تولید انرژی‌ های پاک داشته باشد افزود: به دلیل اینکه استان اردبیل در ارتفاع بالا واقع شده استعداد تولید انرژی خورشیدی و بادی بسیار بالا است.
وی بیان کرد: میزان تابش خورشید و وسعت آن موجب شده برای تولید برق از محل انرژی خورشیدی نیز در تمام گستره استان ظرفیت فعال کردن انرژی خورشید فراهم باشد.
علیزاده با اشاره به حمایت دولت برای خرید تضمینی برق تولیدی افزود: دولت خرید تضمینی برق تولیدی را به منظور تشویق بخش خصوصی مطرح کرده و 110 میلیارد ریال برای خرید تضمینی در اختیار استان قرار گرفته است
وی بیان کرد: همه باید در بحث مدیریت برق و تغییر الگوهای مصرف در این حوزه توجهی جدی داشته باشند و به یقین با ارائه مشاوره ‌های علمی‌ تر ، ادارات و نهادها می ‌توانند در این زمینه پیشقدم شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بااشاره به هزینه بر بودن تجهیزات نصب پنل خورشیدی افزود: نصب این تجهیزات هر چند هزینه ‌بر است اما سرمایه‌ گذاری دراز مدت در کاهش مصرف و افزایش بهره‌ وری و بهینه‌ سازی در این حوزه است که می ‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
استان اردبیل با اجرای برنامه تولید یکهزار مگاوات از استان‌های ممتاز در تولید برق است و توانسته سه برابر میزان مصرف خود تولید برق داشته باشد.
به دلیل اتصال برق با شبکه سراسری مازاد تولیدات وارد شبکه سراسر شده و بخشی در نوار مرزی شمال استان صادر می‌شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.