به گزارش ایرنا ، بهلول تکلوی روز یکشنبه در بازدید از ایستگاه اصلاح نژاد جعفرآباد افزود: در سال 95 تعداد 800 راس گوسفند مغانی درقالب عملیات همزمان سازی فحلی و تلاقی با قوچ اصلاح شده حاصل از ایستگاه پرورش و اصلاح شده گوسفند مغانی جعفرآباد قرار گرفت که هدف از این طرح انتقال صفات ارثی مطلوب و اصلاح شده به گله های بومی می باشد.
او اظهار کرد: در اجرای پروژه ترکیب ژنی گوسفند در استان همچنین 215 راس گوسفند مغانی در شهرستان خلخال با استفاده از تکنولوژی همزمان سازی فحلی و لاپاراسکوپی و تلقیح با اسپرم منجمد گوسفندان رومانف قرار گرفت که نتایج ارزشمندی در اصلاح نژاد گوسفند در استان بهمراه خواهد داشت.
تکلوی پیش بینی کرد امسال در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی 600 راس در قالب پروژه های ترکیب ژنتیکی و 2 هزار راس تحت با استفاده از تکنولوژی همزمان سازی فحلی و تلقیح با قوچ اصلاح شده قرار گرفته و به عملکرد سال قبل اضافه شود.
وی گفت: اشاعه فرهنگ استفاده از روش های نوین اصلاح نژادی در دام سبک اعم از اصلاح نژاد و همزمان سازی فحلی به منظور افزایش تولیدات دامی بویژه در مناطق عشایری منطقه و بهبود درآمد و افزایش بهره وری برای دستیابی به اهداف سازمانی جز برنامه های اولویت دار این سازمان است.
بیش از پنج میلیون واحد دامی در استان ظرفیت های دامی استان را تشکیل می دهد که 2 میلیون واحد آن سبک ، سه میلیون واحد دامی سنگین رقم تولیدات گوشت قرمز را به میزان 34 هزار تن ، گوشت سفید 38 هزار تن ، شیر خام 264 هزار تن ، عسل 6 هزار تن ، تخم مرغ هشت هزار تن در استان رسانده است.
امسال با احداث مجتمع های گاو شیری با ظرفیت 10 هزار راس و با فعال سازی واحدهای دام و طیور با اعطای تسهیلات بانکی به میزان 2 هزار میلیارد ریال در بخش دام استان ، تولید و اشتغال رونق خواهد یافت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.