معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات با اشاره به سهم اندک کارآفرینی در اردبیل گفت: از هزار و 500 رویداد کار آفرینی در کشور سهم استان اردبیل یک مورد است. در حالی که استان سیستان و بلوچستان توانسته ۲۳ رویداد برگزار کند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، رضا باقری اصل  در نشست توسعه اشتغال و کسب‌وکار در بستر دولت الکترونیک با بیان این مطلب افزود: اگر بر اساس تقسیم بندی‌ در بین استانها در نظر گرفته می‌شد، انتظار می رفت حداقل شاهد 50 رویداد کارآفرینی در اردبیل باشیم که این اتفاق نیفتاده است.
 
معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از مراجعان به حوزه های کسب و کارتنها صاحب ایده هستند، افزود: این افراد نمی‌توانند ایده های خود را به طرح تبدیل کنند بطوریکه انتظار دارند مسیر برای آنها هموار شود.

به گفته وی صاحبان طرح و ایده‌های کسب‌وکار ICT باید  دنبال جذب سرمایه‌گذار اولیه برای طرح های خود باشند و نباید از ایتدای کار به فکر سودآفرینی باشند. بطوریکه در این مسیر وظیفه دولت تسهیل امور برای آنها است.

باقری اصل یادآور شد: 70 درصد استارتاپ های موفق دنیا سرمایه گذار آنها از درون خانواده بوده است بطوریکه در کشور ما به دنبال تامین وام هستند که این کار عایدی جز بدهکاری برای آنها ندارد جوانان ما باید بتوانند ایده های خود را به حوزهایی که نیاز مردم است سوق بدهند.
 
باقری اصل یادآور شد: دولت توانسته به مرور زمان داده‌های کسب‌وکاررا آزاد کند و امروز می توانیم با الگو برداری از مدل‌های کسب‌وکار از کشورهای توسعه یافته و دیگر شهرها آن را بومی و وارد عرصه بازار کار کنیم.
 
وی گفت: در کشور ما مابین توان علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با سازمان نیاز بازار کار فاصله قابل توجهی وجود دارد که باید با کمک مسئولین این فاصله برداشته شده و جوانان به مسیر واقعی هدایت شوند.
 
وی با بیان اینکه صرف برگزاری استارپ مورد تائید نیست اضافه کرد: انتظار می رود با برگزاری چنین طرحهایی چندین شغل کوچک در منطقه پایه ریزی شود و در کنار آن لازم است مدیران به حوزه اشتغال ICT نگاه مثبتی باشد و بر اساس آن در استان  پایه‌ریزی کنند.
 
وی با یادآوری اینکه استان اردبیل با وجود اینکه یک شهر گردشگری است نتواسته در این حوزه نیز خوب ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این استان با وجود داشتن پتاسیل های گردشگری بالا سایت‌هایی که بتوان قابلیت این استان را نشان دهد وجود ندارد بطوریکه هیچ نشانی از اردبیل نمیتوان پیدا کرد.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.