نصرالله باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ملی در قالب خانواده آماده در مخاطرات برای آمادگی خانواده ها برگزار می شود.
وی گفت: بدنه اصلی این طرح را داوطلبان تشکیل می دهند و پس از گذراندن آموزش های لازم به درب منازل مراجعه کرده و به خانواده ها آموزش می دهند.
باقری با اشاره به اینکه هدف از این طرح جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی در جهت تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات است، اظهار کرد: از این طریق همه خانواده ها آموزش خواهند دید.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: طرح ملی خادم 12 مرحله است و هر ماه یک مرحله اجرا می شود.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم به 104 نفر از تسهیل گران و داوطلبان در هفت شهرستان استان آغاز شده تشریح کرد: در شهرستان های نیر و سرعین چهار مرحله به پایان رسیده و مرحله پنجم هم در حال اجرا است.
به گفته باقری ، در شهرستان مشگین شهر مرحله اول شروع شده و به زودی در شهرک های مسکونی اردبیل هم شروع می شود.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.