آرام حلیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تصمیماتی که در خصوص حذف کالای همراه مسافر در گمرکات ایران اتخاذ شده ، باعث بیکاری و مشکلاتی در بین بازاریان و تجار شهرستان بیله سوار شده است.
وی با اشاره به اینکه موقعیت گمرک بیله سوار نسبت به گمرکات دیگر متفاوت است افزود: این گمرک در نقطه صفر مرزی قرار دارد و به نسبت گمرکات آستارا و جلفا که در مسیر ترانزیتی و مناطق آزاد و با سرمایه گذاری وسیع هستند تفاوتهای چشمگیری دارد.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته زیرساختهای برخی گمرکات به صورت نامتوازن توسعه یافته و شهرستان بیله سوار نیز در چرخه این عدم توازن قرار گرفته است و باید زیرساختهای این شهرستان اعم از جاده ترانزیتی و تسهیل صادرات و توسعه منطقه با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بیشترمسافران که به عنوان گردشگر به این شهرستان سفر می کنند، صرفا خرید از بازارچه بین المللی بیله سوار را معیار سفر خود می دانند که لغو کالای همراه مسافر باعث کاهش استقبال از بازارچه مرزی و همچنین مشکلاتی را برای بازاریان فراهم خواهد کرد.
حلیم گفت: بیشترین کالاهای بفروش رفته در بازارچه مرزی بیله سوار کالاهای داخلی و تولیدات ملی هستند و صرفا تنوع 20درصد کالاهای خارجی موجود در بازارچه مرزی که از گمرک بیله سوار وارد می شود، باعث تنوع و استقبال خریداران و مسافران قرار می گیرد.
فرماندار بیله سوار افزود: بیش از 300غرفه در بازارچه مرزی بیله سوار با هزار نفر کسبه در بازارچه مرزی بیله سوار کسب معیشت و درآمد می کنند که در صورت حل نشدن این بحث اشتغال و فعالیت کسبه دچار مختل و باعث بیکاری این قشر خواهد شد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک فعال استان در این شهرستان واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.