به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز سه شنبه در نشست مسوولان قضایی با امام جمعه خلخال افزود: با وجود کسب رتبه برتر خلخال در کاهش جمعیت کیفری زندان در استان اردبیل در 2 سال گذشته میزان ورودی پرونده های قضایی در دادگستری همانند سال گذشته در سه ماه اول امسال نیز روند صعودی داشته است.
او اظهار کرد: تا زمانی که فرهنگ صلح و سازش در جامعه به معنای واقعی کلمه ترویج نیافته ادامه روند افزایش پرونده های اختلافات خانوادگی ، مالی و حقوقی دور از انتظار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه مطالبه وجوه چک ، مهریه ، طلاق توافقی و طلاق به درخواست زوجین بیشترین سطح پرونده های دادگستری خلخال را به خود اختصاص داده اند افزود: افزایش حجم پرونده های ورودی همراه با کمبود نیروی انسانی موجب شده تا فشار مضاعفی بر قضات دادگستری این شهرستان در رسیدگی به پرونده ها وارد شود.
وی گفت: هر قاضی بطور میانگین 166 پرونده را رسیدگی می کند که این میزان چند برابر استاندارد تعریف شده برای یک قاضی در رسیدگی به پرونده های قضایی است.
رمضان پور اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی از خواسته های مهم رهبر معظم انقلاب بوده و تا زمانی که آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش نیافته همچنان کار تشکیل پرونده های قضایی در دادگستری سنگین تر خواهد شد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این نشست خواستار افزایش حمایت دولت از قوه قضاییه با افزایش اعتبارات این قوه در قانون بودجه سالانه کشور شد.
وی گفت: دستگاه قضایی به تنهایی قادر به مقابله با حجم سنگینی از آسیب های اجتماعی نبوده و در این کار وظیفه رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما برای ساخت و تولید برنامه های فرهنگی کاهش آسیب اجتماعی بیش از همه سنگین تر است.
به گفته مسوولان قضایی استان اردبیل ، بسیاری از جرایم و مشکلات خانوادگی و طلاق ها ، اعتیاد ، قاچاق مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی ریشه در فقر و بیکاری دارند و هر چه اشتغال و اقتصاد رونق بیشتری بگیرد، میزان ناهنجاری ها در استان کاهش خواهد یافت.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.