به گزارش ایرنا، بهنام بهشتی روز یک شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار، افزود: مقابله با شیوع مصرف مبارزه با مواد مخدر، وظیفه همگانی است که باید، همگان در این زمینه تلاش داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل هماهنگی بسیار خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: خوشخبتانه استان اردبیل ‌، جزء استان‌های پاک و فعال در زمینه پیشگیری در مصرف مواد مخدر در کشور است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل بیان کرد: افزایش سطح آگاهی و ایجاد حساسیت در جامعه از مهمترین اهداف اجرای برنامه های این هفته در استان اردبیل است.
وی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را نیازمند همراهی مردم و خانواده ها دانست و گفت: دولت بدون همراهی و همکاری مردم توان مقابله با اعتیاد را ندارد و از این رو از همه اقشار مردم برای کمک به دستگاه های دولتی در این راستا نیازمند کمک و همراهی هستیم .
وی به ضرورت راه‌اندازی بانک تولید محتوای علمی توسط ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه‌های مقابله و پیشگیری با اولویت‌بندی و متناسب با زمان و براساس نقشه راه پیشگیری از اعتیاد اجرا شود.
بهشتی بیان کرد: اولویت‌های مبارزه در سال جاری تعریف شده که شامل مقابله با عرضه مواد، پیشگیری و درمان، کاهش آسیب، صیانت و توسعه مشارکت‌های مردمی است.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌ها به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت:هفته مبارزه با مواد مخدر از 5 تیر ماه آغازمی شود که
مشاوره رایگان در کلیه مراکز MMT ، مشاوره خط ملی اعتیاد،تجلیل از معتادان بهبود یافته،راه اندازی کاروان سیار نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان، برگزاری نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی پیشگیری،درمان و کاهش آسیب اعتیاد و صیانت و اشتغال بهبودیافته گان،از مهمترین برنامه های این هفته است.
استان اردبیل از جمله مناطق با وضعیت سفید در زمینه اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می باشد.
خبرنگار:مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/ 3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.