به گزارش ایرنا،مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای حفاظت منابع ،مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل افزود: برای رفع مشکل آب شرب اردبیل به لحاظ کمی و کیفی باید برنامه مدون تهیه شود که به نظر می رسد با برنامه ریزی می توان هم کیفیت و کمیت آب آشامیدنی اردبیل را بالابرد .
وی اضافه کرد: انتقال آب از قزل اوزن و چشمه گور گور ،تغییر الگوی کشت ، جلوگیری از هدر رفت اب و ساماندهی چاه های غیرمجاز دشت اردبیل از جمله راهکارهای اساسی است که با اجرای آنها می توان جلوی بحران آب در دشت اردبیل را گرفت.
استاندار اردبیل بیان کرد: باید دراین زمینه ها مطالعات لازم صورت بگیرد تا شاهد برطرف شدن مشکلات آب در دشت اردبیل باشیم .
خدابخش بابیان اینکه رفع بحران آب اردبیل نیازمند زمان است افزود: برخی از راهکارهای مذکور نیازمند زمان اندک و برخی دیگر زمانبر است اما باید بجد پیگیری لازم صورت گیرد.
وی جلوگیری از هدررفت آب را ضروری خواند و گفت: برای جلوگیری از خروج آب از دشت اردبیل هم باید امورآب برنامه ریزی داشته باشد.
فرماندار اردبیل :مشکل آب اردبیل بحرانی است
جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم در این جلسه گفت: مشکل آب اردبیل بحرانی است و نیاز است برنامه ریزی خوبی برای رفع آن صوزت بگیرد
وی افزود: تاز مانی که برای جلوگیری از بحران آب اردبیل برنامه ریزی نشود مشکلات موجود دوچندان شده و در آینده هم سد های آبی با مشکل عدیده ای مواجه خواهند شد .
فرماندار اردبیل بیان کرد: تغییر الگوی کشت یکی ار راه های جلوگیری از بحران آب است که جهاد کشاورزی می تواند کمک بیستری در این زمینه به کشاورزان ارایه دهد اما متاسفانه در این مورد اهمال و سهل انگاری جهاد کشاورزی اردبیل مشهود است .
زنجانی انسداد چاه های غیر مجاز در دشت اردبیل را ضروری خواند و گفت:یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت آب انسداد چاه های غیرمجاز است که باز در این مورد هم سهل انگاری مشهود است .
در این جلسه مدیران دستگاه های مربوطه در باره راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره سازی آب شرب در سدها تبادل نظر کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.