به گزارش خبرنگار ایرنا مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: باید برای استفاده از استعدادهای بومی در راستای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه ریزی شود.
وی بیان کرد: شاه کلید توسعه استان تغییر دیدگاه نسبت به ظرفیت های بومی است که باید با بها دادن به امکانت بومی و تولید استانی این تغییر دیدگاه انجام گیرد.
استاندار اردبیل با اشاره به تلاش های انجام گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشتغالزایی در این بخش افزود: اشتغالزایی در حوزه نرم افزاری سودآوری زیادی داشته و لازم است تحصیل کرده های این بخش با ارائه طرح هایی نسبت به گسترش اشتغال در این بخش تلاش کنند.
وی از تلاش در راستای حمایت از کارآفرینان این حوزه خبر داد و گفت: این کارآفرینان نیاز به حمایت مالی ندارد و همکاری دستگاه های دولتی و دانشگاهی با این حوزه می تواند به اشتغالزایی چندین هزار تحصیل کرده استانی در این حوزه کمک کند.
خدابخش افزود: کارآفرینان حوزه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص تولید فضاهای کسب و کار اینترنتی و شتاب دهنده به فعالیت های دستگاه های اجرایی برنامه تدوین می کنند که لازم است دستگاه های اجرایی از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی ادامه داد : یکی از بخش هایی که فعالان حوزه فضای مجازی می توانند در آن ورود یابند ، بازاریابی در فضاهای مجازی برای تولیدات صنایع دستی استان است که 72 هزار شاغل صنایع دستی استانی از دست یابی به آن عاجز هستند
در این جلسه چندین شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات به معرفی فعالیت ها و نرم افزارهای خود در خصوص فعالیت های دستگاه های مختلف کردند.
در استان اردبیل بیش از 57 هزار نفر جویای شغل دارای پرونده می باشند که بخش عمده ای از آنها را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند .
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
16 3006/60
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.