به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا صفر توحیدی افزود: پارسال در استان اردبیل در ماه مبارک رمضان 700 حامی تکفل فرزندان خانواده‌های مشمول طرح محسنین را بر عهده گرفته بودند که امسال این رقم به بیش از 2 هزار و 100 حامی افزایش یافته است که بخش مهمی از نیازهای تحصیلی، فرهنگی، آموزشی ومعیشتی آنان را تأمین می‌کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته حامیان در قالب طرح محسنین بیش از 12 میلیارد ریال به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده‌اند، گفت: فرزندان طرح محسنین دارای حساب و شناسه بانکی مختص به خود هستند که کمک‌های نقدی حامیان به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.
وی اظهار کرد: طرح محسنین به منظور دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود که سرپرست آنان به علت از کار افتادگی، بیماری و کهولت سن قادر به تأمین نیازهای اساسی زندگی نیست.
وی بیان کرد: حامیان با تحت تکفل قرار دادن فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که سرپرست خانوار به علت از کارافتادگی، بیماری و کهولت سن قادر به تأمین نیازهای ضروری زندگی نیست، با مساعدت‌های عاطفی، معنوی، نقدی و غیرنقدی خود از آنان حمایت می‌کنند.
توحیدی با اشاره به اینکه سه هزار نفر از دانش آموزان غیریتیم تحت حمایت فاقد حامی هستند، گفت: تلاش می شود تا در قالب طرح محسنین از ظرفیت خیران و حامیان برای کمک به دانش آموزان نیازمند استفاده شود تا آنان نیز بتوانند در کنارسایر همنوعان خود به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست یابند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای دستگیری از خانواده‌های نیازمند است، افزود: همواره در مناسبت‌های مختلف به خصوص در ماه مبارک رمضان شاهد رشد چشمگیر مساعدت‌های مردمی به اقشار آسیب پذیر هستیم که این امر موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند شده است.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.